Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium op maat, maar waar?

rickCRG

ZeewaterForum lid
Hallo allen,

Ik wil een nieuwe aquarium laten bouwen op maar en heb dit in het verleden bij Frager aquariumbouw (Frank Hommers) laten doen en dit is heel goed bevallen, helaas is Frank nu heerlijk van z'n pension aan het genieten en is dus een herhaal order hier niet meer mogelijk.

Wie heeft er recentelijk een aquarium laten bouwen en is hier heel tevreden over en wie zouden jullie dan aanbevelen om eens offertes aan te vragen. Uiteraard is het ook interessant om te horen wie jullie absoluut niet aanbevelen, maar om deze mensen toch wat te beschermen mogen deze door middel van een PB vermeld worden.

Ik heb de volgende wensen
LXBXH - 180x75x75/80 met een overloop in het midden met 2 bodem doorvoeren
Prijs/kwaliteit moet goed zijn, maar het hoeft van mij niet speciaal machine gestuurd gesneden te worden.
 
Hier in ieder geval niet…

 
zijn er mensen die ervaring hebben met de Firma Zorona. Ik heb een stuk of 3 ervaringen gevonden online en allemaal positief, maar ik zou er graag wat meer van willen weten.
 
Aqualife zeer goed maar niet goedkoop .. je kan online zelf aquarium samen stellen .. zeker eens kijken op de site
 
Over het algemeen hoor je hele positieve berichten over van Wolferen, mijn ervaring is dat hij bijzonder traag reageert. Na contact te hebben gehad over mijn wensen voor het nieuwe aquarium duurde het nog 7 weken voordat ik een prijsopgave ontving.
 
ZIjn er ook mensen die ervaring met Aquari van Wolferen hebben?
Netjes gekitte bak, de mijne staat inmiddels 6 jaar. Een vriend van mij zijn bak komt ook bij van Wolferen vandaan, nette bak. Staat ook al jaren. Prijs was destijds veruit het goedkoopst.

Een collega van mij heeft een bak in bestelling staan, duurt iets langer als verwacht. Maar wederom scherpe prijs voor een bak in optic white.
 
Bedankt voor de reactie. Nu moet ik nog wat andere offertes afwachten. De meeste zijn redelijk in dezelfde richting wat prijs betreft behalve Verloop. Deze is minimaal 1,5 zo duur als de rest.
 
Voor degene die ook op zoek zijn naar een aquarium, ik ben uiteindelijk bij Van Wolferen aquariumbouw uitgekomen. Ik ben zowel door picasso (aalsmeer) als Aqua compleet in deze richting gestuurd en na wat mail contact gehad te hebben met Leo heb ik voldoende vertrouwen erin gekregen dat ik hier goed geholpen ga worden. Zodra de bak geleverd is zal ik hier mijn bevindingen ook beschrijven.
 
Voor degene die ook op zoek zijn naar een aquarium, ik ben uiteindelijk bij Van Wolferen aquariumbouw uitgekomen. Ik ben zowel door picasso (aalsmeer) als Aqua compleet in deze richting gestuurd en na wat mail contact gehad te hebben met Leo heb ik voldoende vertrouwen erin gekregen dat ik hier goed geholpen ga worden. Zodra de bak geleverd is zal ik hier mijn bevindingen ook beschrijven.
Ik heb 2 bakken staan van Leo en ben er tot nu toe heel tevreden over. Kitnaden (transparant) blijven super mooi en zijn bijna onzichtbaar omdat ze zo strak zijn. Ik ben benieuwd naar jou ervaring straks
 
Recentelijk deze bak laten bouwen door Aqualife. Zeker niet goedkoop. Maar als je een goedkope hobby zoekt dan blijf weg van zeewater !
Maar absoluut tevreden over de geleverde kwaliteit en de nazorg
 

Bijlagen

  • aquarium.jpg
    aquarium.jpg
    86,2 KB · Weergaven: 92
Recentelijk deze bak laten bouwen door Aqualife. Zeker niet goedkoop. Maar als je een goedkope hobby zoekt dan blijf weg van zeewater !
Maar absoluut tevreden over de geleverde kwaliteit en de nazorg
Dat handvat zit er omdat je anders omvalt van verbazing omdat het zo mooi is?
 
Laatst bewerkt:
Dat handvat zit er omdat je anders omvalt van verbazing omdat het zo mooi is?
Haha, Nee, dat is een afneembaar paneel en ik heb dat handvat eraan gezet omdat ik dat paneel anders niet kan hanteren (Handicap)
Ik moet dat paneel om de 2 dagen eraf halen om het osmosevak bij te vullen. (90 liter langs de hele achterkant van sump)
 
Van wolferen of aqualife.

Bij van wolferen ben ik in de showroom geweest en heb hem zelf gesproken. Erg vriendelijk en hoge kwaliteit. Aqualife ook erg mooi in hun afwerking. Ze zijn zeker niet de goedkoopste maar die paar honderd euro die je extra kwijt bent is de moeite wel waard als er straks voor 30k koraal in je bak staat.
 
Ik heb ook een offerte aangevraagd bij van Wolferen. Hij is nog niet binnen.

Ik hoop dat het inderdaad een “paar honderd euro is” want tot nu toe krijg ik vanuit verschillende hoeken offertes die letterlijk 2000 euro uit elkaar liggen.
(eentje zelfs 2400 euro duurder dan een ander)
 
Auaja maakt aluminium frame en Wolferen alleen stalen. RFS is nu veel duurder geworden vertelde hij dus hij biedt nu gewone metalen met coating als budget variant
 
Auaja maakt aluminium frame en Wolferen alleen stalen. RFS is nu veel duurder geworden vertelde hij dus hij biedt nu gewone metalen met coating als budget variant
Aquaja verwijst mij door naar van Wolferen, omdat Aquaja zegt "Wij produceren helaas zelf geen maatwerk aquaria meer".
 
Bovenaan