Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium ombouw foto's

Nog niet opgestart maar toch even een fotootje van mijn ombouw. Het meubel is uitgevoerd in teak, en apart zijn de ingewerkte rolluiken. Het aquarium staat in de woonkamer met best veel ramen. Bij afwezigheid kunnen de ramen elektrisch afgesloten worden.

Groeten, Ivan.

Bijlagen

VaVa

Senior Forumlid
Zeer mooi ,Ivan

Spijtig dat we niet in een dagboek kunnen bewonderen hoe je tewerk bent gegaan.Hoop dat dit nog komt want het is wel meer als de moeite waard.
Ben ook benieuwd hoe je het nu met de koeling gedaan hebt.

Laatst bewerkt:

Erik's Reef

Senior Forumlid
Alweer een prachtig doorkijk bakje, het word nog mode met die doorkijkbakken.
Het ziet er top uit, ik ben benieuwd op de inrichting.:goed:
gr. Erik

SeaDreamer zei:
Nog niet opgestart maar toch even een fotootje van mijn ombouw. Het meubel is uitgevoerd in teak, en apart zijn de ingewerkte rolluiken. Het aquarium staat in de woonkamer met best veel ramen. Bij afwezigheid kunnen de ramen elektrisch afgesloten worden.

Groeten, Ivan.

VaVa, bedankt voor het compliment. Een dagboek heb ik reeds maar niet op dit forum :rolleyes: ... misschien overweeg ik nog wel een tweede dagboek bij te houden.

De maten zijn 180x140, sumps in de kelder 2x 180x60 en 2x 160x60

Erik, die opzet is opmerkelijk gelijkend! Mooi hoor! :goed:

Groeten, Ivan.

J

joost1

Guest
ik zal mijn bak vanavond op net zetten lijkt veel op het plan van domi, maar die van mij is groen, ook mooi!!

Fipiliwip

Senior Forumlid
Na lang twijfelen hier toch ook een foto van de ombouw van aquarium.

Volledig zelf gemaakt uit multiplex plaat. Moet wel zeggen dat als ik het ooit nog is opnieuw moet doen ik betonplex neem, de onderkast had namelijk last van schimmel voor het verven door de vochtigheid.

Bijlagen

miltico

ZeewaterForum lid
Onze bak

Hoi, mijn naam is Marcel en ik woon in Dordrecht. Reeds 2 jaar hebben wij deze bak tussen de keuken en de woonkamer.
Bak is 1.70 x 0.7 x 0.7 en heeft SUMP eronder staan. We hebben de ombouw zelf gemaakt.

Bezetting is voornamelijk leders, anemonen en xenia. Vissen zijn koraalduivel, dokters, keizer, wat egels en wat garnalen. Waterwaardes zijn okay, maar wel wat last van flap de laatste tijd waarvoor ik morgen wat nieuwe pompjes ga plaatsen.

Bijlagen

Bovenaan