Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium in de schuur

Alle vissen en koralen zijn ietwat versneld naar de schuur verhuisd. Ik had liever nog iets langer ingedraaid, maar op zich staat alles er prachtig bij. De koralen voelen zich heerlijk.
De vissen zijn duidelijk nog wat schuw, en nog niet helemaal gewend aan de 'shallow' constructie. Ook is er nu veel minder levend steen voor de vissen om tussendoor te zwemmen (er ligt wel ruim 30 kg levend steen in de sump).

De doopvont heeft het nog het zwaarste, die kan z'n plekje nog niet helemaal vinden, en staat ook niet lekker uit.

IMG-20220520-WA0022.jpegIMG-20220520-WA0025.jpegIMG-20220520-WA0027.jpegIMG-20220520-WA0029.jpegIMG-20220520-WA0031.jpeg
 
Toch alweer een poos sinds de laatste update. Bak staat nu dus kennelijk al 3 maanden te draaien :p
In deze drie maanden veel bezig geweest met de verbouwing, en tot de realisatie gekomen dat het combineren van een verbouwing met een bak in de schuur, minder makkelijk is dan gedacht. Dat komt door twee factoren: 1) hoewel de aannemer het meeste werk doet, is een verbouwing mentaal ook een belasting, wat de hoeveelheid energie die je over hebt voor de bak niet helpt en 2) een bak in de schuur zie je niet 'vanzelf', je loopt er niet elke keer langs als je naar de wc gaat (of iets dergelijks), waardoor je problemen niet snel opmerkt. Ik moet mezelf echt dwingen om naar de bak toe te gaan en te kijken hoe alles er bijstaat. Dit helpt natuurlijk niet icm punt 1, na een lange dag vol stress en dingen, is de loop naar de schuur soms 1 die ook morgen nog wel kan...

Als gevolg heb ik behoorlijk last gehad van KH, Ca en PO4 swings, simpelweg doordat ik te weinig mat en er niet met mn neus op zat. De meeste SPS vond dat niet leuk, enkele rode montipora plaat leeft nog, en twee acros doen het ook nog. Alle gorgonen, leders en buttons gaan als een speer.

Vorig weekend een leuk tripje gemaakt door het land samen met @SKT. Mooie koralen gescoord, en nog belangrijker, een jonge vossekop om de wierengroei in te tomen. Daarnaast drie Chrysiptera talboti meegenomen. Hoewel het juffertjes zijn en ik die eigenlijk liever niet heb, waren deze wel zo ontzettend moooi... tot nu toe geen problemen met de andere bewoners in de bak, dit zal zich waarschijnlijk vooral gaan uiten zodra er nieuwe bewoners bijkomen.

Foto's!
P8144561 s.JPG

P8144554 s.JPG

P8144558 s.JPGP8144540 s.JPG



P8144555 s.JPG
 
Bovenaan