Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquaja Diamond Line 535 Zwart

Brrr ik zou niet in jouw huis willen wonen is bij mij in jaren 50 woning nog steeds 21 graden thuis en de cv staat nog steeds op 18 .
 
Brrr ik zou niet in jouw huis willen wonen is bij mij in jaren 50 woning nog steeds 21 graden thuis en de cv staat nog steeds op 18 .
Ja ik had bij de koop ook gelijk voorzetwanden moeten plaatsen tegen de muur met isolatie.
Maargoed, is ook niet dat ik voor eeuwig hier blijf wonen.
 
Ik heb een Pincetvis gekocht, blijk ik toch een van de mooiste vissen vinden.
Ooit in het verleden ook al een keer gehad, heb ik toen niet super lang gehad.
Ik was ook behoorlijk aan het twijfelen omdat ik ook nog een gele dokter heb, maar dit gaat super goed samen.

Ik vind verschillende verhalen over slecht eten etc. en hier was ik natuurlijk al van op de hoogte door de vorige keer.
Mijn vorige at gewoonweg niks, wat ik ook gaf, hij haalde zijn neus er nog niet voor op.

Wat ik nu heb is een exemplaar die vrijwel alleen artemia eet.
Dutch mysis pakt hij een enkel stukje mee, krill doet hij niks mee, mashstick doet hij niks mee, geef ik artemia uit de diepvries gaat hij door het lint dat gaat er goe in.
Maar lijkt mij niet super om alleen op artemia te leven

Voor de rest doet hij het goed hoor, maar was benieuwd of er meer mensen zijn met de zelfde gewoontes :)

Glas anemonen zijn allemaal weg :)
 
Kleine update na 4 maanden 😂.
Pincet doet het super, heel blij mee.
Eet inmiddels niet alleen Dutchbat mysis, maar ook ander grover voer.

rest draait de bak wel aardig.
Heb nu gelukkig weer wat meer tijd om alles goed te ckecken etc. , hoewel ik heb gemerkt dat rust en tijd ook veel goeds met je bak doet.
 
Iemand een idee wat dit nou voor beestjes zijn? Vraag me dat al een tijdje af.
Leeft in mijn Cheato
Uitgegroeide copepods?
IMG_5671.jpeg
 
Wat ik overigens echt zat werd was het vocht in huis wat van de bak af kwam.
Huis is al slecht geïsoleerd dus dan zet je met koud weer al minder snel ramen etc. open.
Verschillende bedrijven aangeschreven of zij plexiglas konden snijden, en een enkele reageerde.
Afmeting van de plaat uitgetekend en opgestuurd, 7 dagen later in huis :).
Zullen vast mensen zijn die hun bedenkingen hebben met gas uitwisseling etc. maar kijk het ff aan hoe het gaat en dit gebeurd natuurlijk ook altijd nog in de sump.
Heb het nu een week op de bak liggen, nou het is een wereld van verschil scheelt 50% aan water bijvullen.
Zit nu op 10 liter per week ongeveer, nog veel maar scheelt toch de helft met wat het eerst was.

Qwa licht opbrengst valt het mee, lampen draaide eerst op 70% staan nu op 85%.
IMG_5739.jpeg
 
Bovenaan