Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aqua Medic DC runner x.2 series

Nightwish

na 30 jaar gestopt
Heeft iemand ervaring met deze pompen, maakt niet uit welke , ben me aan het orienteren voor een nieuwe opvoerpomp.
Heb nu zelf de Aqua Medic Ocean runner 6500, maar deze maakt nu veel herrie en trilt ook veel, dus tijd voor een andere, alhoewel ik deze pompen al jaren heb gehad.

Ook de Jecod DCP lijken me wel interessant, zijn ook nog eens goedkoper, maar vaak is goedkoop ook duurkoop, daarom jullie menig graag...

gr. Marcelth0SS1SM7S.jpgth1IWC18R7.jpg
 
Ik heb de dcp nu draaien nadat mijn am dc runner 3.1 ermee stopte.
Pomp is iets kleiner, voelt wat degelijker dan de runner 3.1, ook een stuk minder geluid (hoor nu niks van deze pomp afkomen ) trillingen heb ik ook niet eigenlijk en zo goed zit mijn systeem niet eens in elkaar (gewoon simpel met een “harde” slang)

Al met al vind ik het een goede pomp voor een nog betere prijs.
 
Ik heb hier de dcp3000 draaien, is zeker een stille pomp. Hoe de kwaliteit op de langere termijn is kan ik nog niets over zeggen aangezien ik deze nu een klein jaar heb draaien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de dcp nu draaien nadat mijn am dc runner 3.1 ermee stopte.
Pomp is iets kleiner, voelt wat degelijker dan de runner 3.1, ook een stuk minder geluid (hoor nu niks van deze pomp afkomen ) trillingen heb ik ook niet eigenlijk en zo goed zit mijn systeem niet eens in elkaar (gewoon simpel met een “harde” slang)

Bedankt voor je respons; pluspunten dus, alleen op korte termijn.

Al met al vind ik het een goede pomp voor een nog betere prijs.
Ik heb hier de dcp3000 draaien, is zeker een stille pomp. Hoe de kwaliteit op de langere tijd is kan ik nog niets over zeggen aangezien ik deze nu een klein jaar heb draaien.

Bedankt voor je reactie, een jaar is toch al wat meer, maar ja ze moeten wel langer blijven draaien en ook betrouwbaar zijn.


Deze vind ik ook wel interessant, de ATB Airstar 8000 DC, zelfde soort als wat ik op de afschuimer heb. Is wel een andere prijsklasse.110009-ATB-Airstar-8000-DC.jpg
 
Ik vraag mezelf echt af of ee wekelijk nou zoveel verschil in zit en zo ja waar dit verschil hem dan in zit...
kan voor mezelf nog steeds geen goede reden verzinnen laat staan mezelf (en de baas natuurlijk;)) uitleggen waarom ik 2 tot x keer zoveel voor een pomp zou neer leggen terwijl de “goedkopere” zichzelf ook al bewezen hebben als goede pomp.

Desnoods gaat de duurdere 2x zo lang mee of is de service wat beter omdat er makkelijker vervangingsonderdelen zijn.
Dan alsnog kan ik de prijs voor mezelf niet goed praten.

Is het niet gewoon zoiets als een Audi en een WV, beide goed in wat ze moeten doen, maar de ene net wat meer luxe....
 
Ik heb een dcrunner 3.1 en 3.2 draaien, bij mij werken ze prima, en stil. Maar ik heb ze bij lange na niet op vol vermogen draaien.
Wat ik wel een beetje vervelend vindt, is dat je één van de twee keramische lagers niet schoon kan maken.... dus dat wordt op den duur vast vervangen, of misschien laten draaien in een bak azijn ofzo
 
Hoi Marcel,

Welke heb je uiteindelijk gekocht, en hoe bevalt die? Ben ook aan het kijken naar een zwaardere pomp.

Groet Mark
 
Heb er nog geen gekocht maar ik denk dat ik de DCP 8000 van Jecod maar eens ga proberen, voor het geld kun je het niet laten.
Hou je op de hoogte.
 
Dank jr
 
Ik heb 1 aquamedic dc 3 kuub draaien en een 9 kuub dc . Geen klachten over .
9 kuub verbruikt wel meer dan opgegeven . Scheelt best wat , ik dacht iets van 15 a 20W .
 
Je maakt het me wel lastig Erwin, AM ben ik gewend mee, degelijke duitse kwaliteit.
 
Het heeft wel wat langer geduurd voor ik een keuze heb kunnen maken maar het is geworden:
ATB Airstar 8000 DC.

De afschuimer heeft ook een airstar en daar ben ik uiterst tevreden over.
20190208_163836.jpg
 
Bovenaan