Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aqua digital PH controller

Franko

Beginner
Ik ken het merk niet, maar op zicht lijkt mij het geen miskoop.

Hou er rekening mee dat momenteel de $ laag staat en bijvoorbeeld voor een paar maand terug de Pond veel hoger stond.
Zou je dan eens gaan rekenen zou je misschien wel € 130 / € 150 voor deze meter betalen.

daar heb je inderdaad een punt ozon.

de pond staat erg laag momenteel ... dat zou het verschil kunnen maken:)

nog anderen een mening over deze meter?

Het lijkt bijna op een copie van de AM pH controller

ik heb een metertje gekocht met exact deze sonde erop ,made in hong kong ,deze valt in de catagorie troep,op de iks doet deze het niet en op het metertje varieerd de Ph tussen 7,00 en 8,40 ,onbruikbaar dus ,ik had al eerder zulke sondes aangeschaft voor 26 euro/st ,ook onbruikbare troep,reken dus zo,n 80 euro extra voor een goede sonde
Franko zei:
Ik ben op zoek naar een mooie PH controller en kwam op Ebay deze tegen:

http://cgi.ebay.nl/Aqua-Digital-pH-201-Co2-Controller-Meter-With-Probe_W0QQitemZ280303732365QQcmdZViewItemQQptZUK_Pet_Supplies_Fish?hash=item280303732365&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

maar is dit niet erg weinig voor een goede PH controller incl electrode?

of is Aqua digital een betrouwbaar merk?

aquariumlappie zei:
ik heb een metertje gekocht met exact deze sonde erop ,made in hong kong ,deze valt in de catagorie troep,op de iks doet deze het niet en op het metertje varieerd de Ph tussen 7,00 en 8,40 ,onbruikbaar dus ,ik had al eerder zulke sondes aangeschaft voor 26 euro/st ,ook onbruikbare troep,reken dus zo,n 80 euro extra voor een goede sonde
Persoonlijk heb ik de volgende ervaring:

Ik heb zelf een Ph, Redox en Geleidbaarheids kunststof elektroden via Ebay in Hongkong gekocht voor toen der tijd € 18 nog iets per stuk.

Tot op heden perfecte electroden, die niets onder doen aan de electroden van Aqua Medic.
Zijn nu al weer bijna 2 jaar oud en bij de maandelijkste ijking geen noemenswaardige afwijkingen te vinden. (Ph meter 0,5 Ph te laag, Redox 20 mv te hoog)

@ Aquariumlappie: Ik kom op het forum de laatste tijd nog al eens negatieve reactie van jouw tegen als het gaat om het kopen van goedkope producten via Ebay / internet. Kan het zijn dat jij niet zelf in aquarium spullen handeld en zo probeert de handel in Nederland te houden?
Mocht dit zo zijn, dan geeg ik je absoluut geen ongelijk, maar mijn inziens moet je wel eerlijk antwoorden geven.
Regeer dan bijvoorbeeld met opmerkingen als: Voor de garantie en service en uitleg over de werking moet je weer terug zijn bij de oorsprongkelijke leverancier, transport kosten, etc.

Marco

Ozon, is 0.5 geen heel grote afwijking?

stel ik ga hem gebruiken voor mijn kalkreactor. welke moet staan tussen de 6.3 en 6.6 ongeveer. dan vind ik een 0,5 toch wel een grote afwijking?

of heb ik het helemaal mis?:)

Back
Bovenaan