Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aptasia; De meeste willen er van af, ik wil ze kweken !!

BongO

ZeewaterForum gebruiker
Ik weet niet of het hier goed op z'n plaats staat maar ga t toch wagen..

Sinds kort hebben we een pincetvis aangeschaft om de glasanemonen aan te pakken..
Nu zijn ze dus allemaal weg en visje heeft geen voer meer ..
Hij eet ook artemie (gelukkig) maar is toch mager aan het worden.

Ik heb verschillende steentjes in de sump staan en afentoe staan hier 3 of 4 anemoontjes op en die zet ik dan als voer in het aquarium, pincetje is er gek op en ze zijn direct opgegeten.

Nu zijn de glasanemonen op de steentjes op, en wil ik er graag gaan kweken.

Ik heb al gelezen dat je ze op een donker plaatsje moet zetten in de sump dat ze dan sneller gaan vermeerderen, klopt dit?
Ook heb ik gelezen dat je ze moet voeren met artemia..

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor het kweken.
Alle tips zijn welkom.. en als iemand een steentje in de buurt heeft VOL glasanemonen wil ik deze graag komen halen als het in de buurt is..

Alvast bedankt =)
Isabel
 
ik heb geen ervaring met glasanemonen het beste wat je kan doen (denk ik) 1 kapot maken in je aquarium en dan lekker laten rond dwarrelen komen ze van zelf.

en heb je al mysis geprobeerd bij je pincetvis de meeste zijn daar gek op namelijk.
 
Aiptasia spp. zijn echte polytrofen (mixotrofen). Dat betekent dat ze leven van licht (autotrofie) en plankton (heterotrofie). Geef ze dus wat licht (niet essentieel bij voldoende voedering maar wel gunstig) en voer ze bij met vanalles: Artemia, kleine Mysis, krill, droogvoer voor vissen, etc. Ze planten zich snel voort door delen van de voet af te scheuren.
 
Bovenaan