Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Another Day In Paradise

jos1965

Senior Forumlid

LALA

Senior Forumlid
Erg jammer, die waren bijzonder. Sterkte! Ik heb al langer besloten niet meer beginnen met Doppi's, want met deze weet je helemaal nooit waarom soms na lange tijd goed te doen krijg je ineens dit.

OP
Wouter 5th

Wouter 5th

Just another day in Paradise
Erg jammer, die waren bijzonder. Sterkte! Ik heb al langer besloten niet meer beginnen met Doppi's, want met deze weet je helemaal nooit waarom soms na lange tijd goed te doen krijg je ineens dit.
Jaa klopt maar blijf het echt heel mooi vinden misschien over een jaar weer een keer proberen

Mvg Wouter

OP
Wouter 5th

Wouter 5th

Just another day in Paradise
Nou inmiddels zijn alle tridacna's (3) naar de 7de hemel vertrokken erg spijtig en heel zonde maar goed reefing keeps going on !!
Woensdag was ik in Arnhem aan het werk dus opweg naar huis kwam ik zo goed als langs Ocean & Lake daar kwam ik een cirrhilabrus soortje tegen die was binnen gekomen als de lubocki maar het absoluut niet was.... toch maar in laten pakken en door naar huis over laten wennen en even in de val in de bak laten zitten na +/- ongeveer een uurtje het deurtje open en daar ging die20191106_164831.jpg20191106_164853.jpg
Toen gisteren avond vond ik nog een half deel van de achilles aquatics frag hub achter in de kast en had nog 2 tunze magneten liggen dit met een beetje AF Stonefix en 2 tyreps aan elkaar kunnen maken zodat ik de bodem vrij kon maken van wat stekjes hopelijk neemt ie gauw de kalkalgen opzich zodat die niet echt meer opvalt straks 20191107_192506.jpg20191107_192517.jpg20191107_192609.jpg
Vandaag maar weer even 4L Azijn oplossing gemaakt tegen het nitraat met me grootste hulp 😍 !!!
20191108_151301.jpg20191108_151317.jpg
20191108_151324.jpg
Verder nog plannen om deze trachy te gaan scoren om het gat van de grote tridacna te dichten 😊
20191108_154153.jpg
Ook van blue life de nitrate fx vervangen en weer een lading vers Aktief Kool erin
Tot zover weer de update van vandaag

Mvg Wouter

mefisto

Zeewateraquariaan anno 2003
Vandaag maar weer even 4L Azijn oplossing gemaakt tegen het nitraat met me grootste hulp 😍 !!!
Jij hebt toch een Rollermat draaien? Of ben je daar mee gestopt?

Erbe2307

René van der Bel
Dat lipvisje is een jong vrouwtje. Er zijn inderdaad meerdere soorten die er in dit stadium erg op lijken, incl de zwarte vlek bij de staart.
Het zou heel goed een lubbocki kunnen zijn, eventueel een adornatus. De overige mogelijkheden hebben naast de zwarte stip ook blauwe strepen.

Ik zet in op een lubbocki, want bij een adornatus dame verwacht je een lichtere/witte buik.

... langs Ocean & Lake daar kwam ik een cirrhilabrus soortje tegen die was binnen gekomen als de lubocki maar het absoluut niet was.... toch maar in laten pakken en door naar huis over laten wennen en even in de val in de bak laten zitten na +/- ongeveer een uurtje het deurtje open en daar ging dieBekijk bijlage 516454
...

W.vreeswijk

Senior Forumlid
Mooi man die trachy.

En lipvisje ook erg mooi.
Denk een lubocki.

en top hulp man.

Robert58

Senior Forumlid
Mooi lipvisje!

Bovenaan