Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Amino toevoegen

zeefanaat

Senior Forumlid
Is er iemand bekend met het toevoegen van amino. En dan bij voorkeur niet van een aquarium merk (van korallenzucht gezien maar die is erg duur).

En wat zijn de ervaringen hiermee met zowel sps als lps koralen.

Ik voeg sinds kort vitamine c tabletten toe, en wil nu amino erbij gaan doen om het hopelijk allemaal nog beter te krijgen.

Sneakimonky

Senior Forumlid
Ik heb het een tijdje gebruikt maar zag eigenlijk geen verschil. Ben dr dus maar weer mee gestopt. Ookal zijn er wel mensen die erbij zweren. Denk dus gewoon kijken hoe je bak erop reageert

Sneakimonky

Senior Forumlid
Ik had toen een flesje van dsr gehaald om te testen of het iets deed.
Gezien ik eigenlijk nooit problemen had ook niet verder mee gegaan of geëxperimenteerd.
Al lees je wel veel goede dingen over bijvoorbeeld acropower. Maar aangezien je specifiek op zoek bent naar iets merkloos kan ik je ook niet verder helpen:)

OP
OP
zeefanaat

zeefanaat

Senior Forumlid
Ik zal er eens voor kijken.
Specifiek is een groot woord, alleen denk ik dat merkloos een stuk goedkoper is dan een aquariummerk. Misschien toch eens 1 halen om te vergelijken met bijvoorbeeld een fitnessmerk.

Zoek op Advanced Aquarist eens op aminozuren. Daar heb ik een heel verhaal over de (on)zin van aminozuren en koraal gepubliceerd. Samengevat kan het nuttig zijn, maar misschien niet in aquaria waar rijkelijk in wordt gevoerd. In al het visvoer zitten namelijk eiwitten die vanzelf worden afgebroken tot een heel scala aan aminozuren. Interessant is dat Thomas Goreau al in de jaren 1950 ontdekte dat aminozuren de expansie van koraalpoliepen stimuleren.

Mooneater

Senior Forumlid
Zoek op Advanced Aquarist eens op aminozuren. Daar heb ik een heel verhaal over de (on)zin van aminozuren en koraal gepubliceerd. Samengevat kan het nuttig zijn, maar misschien niet in aquaria waar rijkelijk in wordt gevoerd. In al het visvoer zitten namelijk eiwitten die vanzelf worden afgebroken tot een heel scala aan aminozuren. Interessant is dat Thomas Goreau al in de jaren 1950 ontdekte dat aminozuren de expansie van koraalpoliepen stimuleren.
Hier te vinden: https://www.advancedaquarist.com/2014/3/corals

(@timwijgerde is dit niet iets voor Coralab om te testen?)

Hier nog meer achtergrond over aminozuren: https://www.advancedaquarist.com/2015/5/corals

Bovenaan