Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

AMBLYGOBIUS PHALAENA !!!!

Re: AMBLYGOBIUS PHALAENA

hoi ook even onze ervaringen met de AMBLYGOBIUS PHALAENA

we hebben hem over genomen van hqa uit amsterdam
omdat we wat rode flap begonnen te krijgen
maar helaas , hij eet alles maar geen rode flap
en de zand bodem om woelen heeft hij ook een hekel aan
neemt af en toe wel een hapje zand en gooit het op z`n 15cm
weer naar beneden
we hebben ook het zelfde witte poeder middeltje gebruikt
daar ging de flap wel van weg en is nog steedts weg:)
en hebben maar twee zand happers gekocht om het zand om te woelen
(Valenciennea muralis)
deze hebben de hele bak in 24 uur helemaal om geploegt en het zand weer wit gemaakt
maar de heeft AMBLYGOBIUS PHALAENAdat in een half jaar nog niet gedaan

maar hij is wel leuk aanwezig en is er als de kippen bij als er gevoerd wordt
en is dus niet aan het af vallen hier

grtn marc
 
owkee, dus bij de meesten maait hij gras en spit hij het veld om voor zijn kost, maar sommigen treffen een luie die gewoon wacht op het baasje :rolleyes:

zal er dus geen buil aan vallen, bedankt voor de reacties! :goed:
 
Hoi Michel,

Nou, uiteindelijk niet zo goed, maar ik denk niet dat het aan de visjes zelf lag.
Ik had een schooltje van 5 stuks via RC geregeld en dat was in eerste instantie super. Alle 5 hebben het transport enzo overleefd. Vervolgens namen ze al vrijwel meteen vervangend voer aan (kleinere maat diepvriesspul). Ook bleven ze als schooltje redelijk dicht bij elkaar. Theo waarschuwde dat het misschien wel wat vechten op zou leveren (hij had nog nooit van een schooltje rainfordi gehoord als houdbaar), maar dat viel mee. Ontstond wel een pikorde maar echte agressie, nee, niet voor zover ik gezien heb. Tot zover dus alles goed.
Echter, ik heb in de bak een koppel spitssnuit koraalklimmers en die vertoonden nogal roverig gedragd richting de rainfordi (ze proberen ook constant mijn ecsenius te pakken te nemen en hebben mijn jonge kaudernietjes van bij Mareij ook afgemaakt). Echt goede (snelle) zwemmers zijn die rainfordi niet, dus alhoewel ze wel telkens net konden ontsnappen, kregen ze wel telkens een tik van de koraalklimmers. Uiteindelijk zijn ze verwond/verzwakt geraakt en ik denk 1 voor 1 uitgeschakeld door de koraalklimmers.
Ik zou ze zo weer kopen, ook in een schooltje (denk ik wel belangrijk een duidelijk sterkste vis erbij te hebben, of ze geslacht wisselen weet ik verder niet), maar dan natuurlijk niet weer bij een roverige vis. Volgens mijn beperkte waarneming moet het best lukken een schooltje en bij voldoende voedsel en afwezigheid van zeg koraalklimmers :eek:, alhoewel op internet de houdbaarheid van deze visjes niet altijd als hoog wordt beschreven.
 
Heb alleen maar goede ervaringen met dit interessante visje. Houdt de bodem goed schoon en was na enkele weken van mij rode flap af.
 
Het er ook één gehad. Zelfde ervaring als circuslove. Ook de ervaring dat ze snel vermageren.
Het zijn goede opruimers. Heb er toevallig vorige week één besteld, hoop dat ie deze week opgehaald kan worden.
 
Ik heb er een ruim 5 jaar gehad. Goede opruimer, at rode flap en naarmate hij groter werd kreeg hij steeds mooiere kleurtjes. Van vermageren geen sprake. Ik voer oa met kleine stukjes mossel en vis, naast het gebruikelijkere diepvries voer. En daar deed hij het prima op. Helaas heeft hij de verhuizing niet overleefd. Er zwemt al een aantal maanden een nieuwe en ook die doet het prima.
 
Heb er hier ook een gehad at ook alles had een nadeel en dat was al hij zand zeefde pakte hij dit en liet dit vallen van 25 a 30 cm dus alles kwam onder.
 
Bovenaan