Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Alles 0

sjaako

ZeewaterForum gebruiker
Ik zit met iets raars, ik meet N02, N03 en P04 allemaal op 0.
Voor P04 een hanna checker gekocht omdat mijn test van salifert is en voor deze niet zo duidelijk afleesbaar is.
Ook de hanna checker geeft voor P04 een waarde van 0 aan.
Mijn ruiten zitten na 2 dagen redelijk beslagen met alg dus er moet wat in zitten anders kan er geen alg groeien.
Mijn sps groeien goed en zijn mooi op kleur.
Mijn buttons heb ik 1 soort waar de kleur af is omdat ik die boven in de bak had geplaatst waar het licht het felste is, alle buttons groeien verder ook goed.
Eigenlijk niks aan de hand dus maar wel eng om alles onmeetbaar te hebben.

don pedro

Senior Forumlid
Onmeetbaar wil niet zeggen 0
fosfaat meet je bv 0 omdat deze opgenomen wordt door de alg op je ramen 😁

OP
S

sjaako

ZeewaterForum gebruiker
Onmeetbaar wil niet zeggen 0
fosfaat meet je bv 0 omdat deze opgenomen wordt door de alg op je ramen 😁
Dat dacht ik inderdaad ook, alleen lees je overal dat als je 0 meet dit niet goed is en zou moeten gaan bij doseren.
Nu wil ik het in het begin eigenlijk simpel houden door alleen water wissels uit te voeren, zo deed ik het vroeger ook altijd.
Op de langere termijn als de bak vol koraal staat zal ik niet meer zo snel onder het doseren uit komen denk ik.

koolstofje

ZeewaterForum lid
Dat dacht ik inderdaad ook, alleen lees je overal dat als je 0 meet dit niet goed is en zou moeten gaan bij doseren.
Dan gaat je alg nog sneller groeien..

mefisto

Zeewateraquariaan anno 2003
Sinds mijn doorstart januari 2018 staan nitraat en fosfaat ook op ‘0’.
Mede dankzij de Rollermat is rijkelijk voeren geen probleem.
Koralen doen het uitmuntend.

mollie

ZeewaterForum gebruiker
Toch effe inhaken op het 0 verhaal
Bij mij 0 is zie ik het gelijk aan sommige koralen, ze kleuren fletser
Ook zie ik dan eerder flap en dinos op duiken
Zou zeggen houd de koraaltjes in de gaten zouden ze flets van kleur worden dan zou ik gaan doseren

Bovenaan