Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Algen verwijder vraag.

Danieldt

ZeewaterForum lid
Weet iemand wat soort algen is het en hoe kom dat . Hoe kan ik verwijder.
Mijn waterwaarde
No2 0
No3 0.02
Po4 niet meetbaar
Ph 8
Ca420
Kh8.2
Mg 1380
Tds weet ik niet maar ik heb nieuw Prime aquatic osmose + di filter van aquamedic

20210912_113235.jpg
 
Weet iemand wat soort algen is het en hoe kom dat . Hoe kan ik verwijder.
Wellicht is dat een soort Derbesia.
Hoe dat komt vind ik moeilijk te zeggen (je kent je aquarium beter en weet of er veranderingen plaats gevonden hebben, zoals water verversen, waterwaarden, nieuwe dieren geïntroduceerd, een schoonmaakbeurt, etc.) maar het heeft in mijn ogen altijd met biologisch evenwicht te maken waardoor in dit geval het beter uitgepakt heeft voor deze soort algen.
Je waterwaarden lijken in orde te zijn, alhoewel ik de nutriënten een beetje aan de lage kant vind. Die hoeven perse niet slecht te zijn maar wellicht kunnen ze zorgen voor een onbalans waardoor de algen op dat substraat (lees op je stenen) in het voordeel zijn ten opzichte van bacteriën.
Om daar vanaf te zijn heb ik ook niet 1,2,3 eeen verstandig advies.
Je kan het aankijken om te zien of het beter wordt.
Je zou ook de nitraat en fosfaat waarden heel subtiel kunnen verhogen met de introductie van een paar of drie goede zeeëgels zoals Echinometra mathaei
of een klein beetje meer gaan voeren en goed de koralen in de gaten houden (ook kijken naar kleurverandering).
Je kan ook proberen, voor zover het kan, de algen eraf borstelen met een ongebruikte tandenborstel en eruit filteren met een powerfilter.
 
Bovenaan