Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

AIPAI A8SE

David De Man

ZeewaterForum lid
Heb de AIPAI nu een drietal maanden boven mijn RS170 mixed reef hangen. Hiervoor hing er een ReefLED 90 boven.
Dit is mijn huidige lichtschema. Zijn er hier nog mensen die deze lamp gebruiken? Ben vooral benieuwd naar jullie instellingen, intensiteiten en ervaringen. Kan altijd nog wat bijleren/optimaliseren.
Screenshot_20260918_150145_AIPAI.jpg

Ik draai onderstaande schema op de A8SE II max, eigenlijk hetzelfde schema als wat ik ook op mijn Radion XR15 g5 Pro draai.
1000408208.jpg

Effectief komt het neer op wit, warm wit, groen en rood allemaal op 80% tov 100% voor 2x blauw, paars en uv. 2 uurtjes opbouw en afbouw.
Lekker wit licht, maar toch wel kleur in de koralen. Ben veel meer voor een natuurlijke look dan zo'n kermistent.
Het totale percentage waar de lamp op draait verschilt hier per bak afhankelijk van de diepte en grootte, en of er een high intensity lens opgezet is of niet. Oudste lamp draait hier ondertussen alweer dik 1.5 jaar zonder problemen.
Volgende stap is hier om de onboard esp32 te herprogrammeren naar HomeAssistant, het schema van de pcb is al ontcijferd, maar moet alle signalen voor in en output nog nameten. Daarna kan ik pas een programma gaan schrijven. Maar voor nu draaien ze gewoon prima op de bijbehorende app.

Volgende stap is hier om de onboard esp32 te herprogrammeren naar HomeAssistant, het schema van de pcb is al ontcijferd, maar moet alle signalen voor in en output nog nameten. Daarna kan ik pas een programma gaan schrijven. Maar voor nu draaien ze gewoon prima op de bijbehorende app.
Ik heb al een Raspberry Pi draaien voor mijn CV via Home Assistant. Dan zou ik diezelfde Pi ook kunnen gebruiken voor de A8SE via ESPHome op de ESP32 in de lamp. Als je die config/pinout ooit deelt, wil ik dat zeker eens proberen.

Back
Bovenaan