Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ai hydra instellingen

jespervanesch

ZeewaterForum lid
Vraagje, ik heb laatst een ai hydra 26 gekocht alleen ik heb geen idee welke instellingen goed voor het koraal zijn op internet kon ik het niet vinden/niet duidelijk vinden zouden jullie me kunnen helpen met de instellingen voor over dag en voor avond licht?

Hi, dat ligt er helemaal aan wat voor koralen je onder deze lamp wilt houden en hoe hoog ze boven het aqaurium hangen. ik kan je mijn schema wel sturen, maar ik heb voornamelijk SPS koralen, daarnaast is het ook persooonlijk, sommigen mensen houden juist van veel blauw licht en andere willen juist meer wit..

als je nu veel lagere waardes hebt en je wilt dit opvoeren is het wel zeer aan te raden om de acclimation in de app te gebruiken en dit gedurende een aantal weken langzaam op te bouwen.

Laatst bewerkt:
IMG_2088.jpegIMG_2089.jpeg

Ik wil graag soft corals gaan houden zoals Zoa’s en toortsen
Toortsen zijn geen soft koralen maar steen koralen en zeker niet de makkelijkste soort voor iemand die net een paar maanden bezig is. Ik zou lekker beginnen met wat zoa’s en leders. Deze soorten hebben ook niet z’n sterke licht behoefte, dus ik zou de lamp zeker niet op mijn schema zetten want dan gaan er alleen maar algen groeien in je nieuwe bak.

Deze instelling gebruik ik voor mijn gemengd rif met wat leders, zoa, oortjes en anemonen. Voorts de makkelijkere sps en lps. Bv Monti’s, stylo, pavona, tubipora, hystrix, …
Voor wat het waard is. Alleszins een leuke lamp om te tweaken naar jou zin. 😉

Bijlagen

• IMG_1902.png
    IMG_1902.png
    81,6 KB · Weergaven: 25
  • IMG_1901.png
    IMG_1901.png
    72,3 KB · Weergaven: 25
Uv best maximaal 20% zetten anders zal je binnenkort de lensjes mogen vervangen. Die smelten namelijk bij het uv ledje :p

Enige manier hoe je ruwweg kunt weten of je lampen goed zijn afgesteld is door een par meter, de afmetingen van je aquarium heeft al veel effect op je lichtintensiteit op verschillende plekken.

Dit zal allemaal niet zo spannend zijn voor softies maar wel een ding om rekening mee te houden als je uiteindelijk toch andere koralen wil gaan houden

Back
Bovenaan