Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Afstellen kraan red sea 300

Dennis78

ZeewaterForum lid
Hallo,wie heeft er hier een nieuwe red sea die me kan helpen met het afstellen van de kraan van de aanvoer? Heb alles al geprobeerd maar hij blijft herrie maken in mijn sump
 
Hallo,wie heeft er hier een nieuwe red sea die me kan helpen met het afstellen van de kraan van de aanvoer? Heb alles al geprobeerd maar hij blijft herrie maken in mijn sump
Ja bedoelt waarschijnlijk de afvoer die ronde knop
Dat is een herkenbaar probleem. Probeer het niveau zo af te stellen dat het net niet je noodoverloop in loopt dan staat hij goed

Staat hij te hoog afgesteld bij de noodoverloop dan gaat hij slurpen dan draai je de knop met hele kleine tikjes naar links

Staat hij te laag afgesteld dus dat er geen water in je reservoir staat dan hoor je het water in je reservoir lopen en begint hij te kletteren dan kleine tikjes naar rechts draaien

Let op er zit een behoorlijke vertraging in dus tikje draaien 5 minuten wachten kijken wat het gaan doen en dan pas weer een tikje

Moet lukken zo ….
 
Mocht je een regelbare dc pomp hebben, kan je hier ook nog mee fine tunen.
Stel deze bijvoorbeeld in op 70 a 80 procent .
En vervolgens probeer je met de kraan je overloop niveau zo dicht mogelijk bij je noodoverloop te laten komen.
Dan kan je het laatste stukje fine tune, door de pomp iets harder of zachter te zetten.

Vr Gr Bart
 
Mocht je een regelbare dc pomp hebben, kan je hier ook nog mee fine tunen.
Stel deze bijvoorbeeld in op 70 a 80 procent .
En vervolgens probeer je met de kraan je overloop niveau zo dicht mogelijk bij je noodoverloop te laten komen.
Dan kan je het laatste stukje fine tune, door de pomp iets harder of zachter te zetten.

Vr Gr Bart
Hee dat is een goede tip man
 
In dag geval moet je filterwatten (of spons) in de cup en/of sok plaatsen en zou het weer stil moeten zijn 👍
Mocht je geen filterwatten of gafzakken gebruiken, kan je ook de pvc pijp verlengen tot onder het wateroppervlak in de sump.
Kwestie van een sok in de juiste diameter en een stukje pijp in de zelfde diameter.
Draai een paar slagen teflon tape op het uiteinde van je overloop pijp en op je verlengbuis.
Plaats de sok er tussen en verlengpijp weer in de sok.
Dit is altijd weer te demonteren mocht je het anders willen, zonder de zaag in je pvc te zetten.

Vr Gr Bart.
 
Ik krijg hem toch niet stil genoeg,het water wat naar de laatste kamer van de sump loopt klettert ook best hard. En na mijn idee staat het waterniveau in heel m'n sump net te hoog behalve in de kamer waar de pomp staat,hoe hoog staat het water daar bij jullie?
 
hoi, ik heb ook een 300XL.

Water hoogte in mijn sump is 23cm. En in het vak waar de pomp staat kan ik het niet goed meten maar zeker de helft minder.
 
hoi, ik heb ook een 300XL.

Water hoogte in mijn sump is 23cm. En in het vak waar de pomp staat kan ik het niet goed meten maar zeker de helft minder.
Bij mij staat dat op 25cm maar krijg het niet lager. Kan de pomp harder zetten maar dan pompt hij de laatste kamer leeg en dan trekt hij de ato leeg. En het staat bij mij een paar centimeter boven mijn pomp in de laatste kamer dus ook een stuk lager dan de rest
 
Hier wat foto's van mij:

Water staat net onder de zwarte rondjes.
IMG_1893.jpeg

Het water komt precies tot de rand van het zwarte filter waar het het vak van de opvoerpomp in stroomt.
IMG_1894.jpeg

Hier zie je bij mij dat in het opvoervak het water ook echt lager staat. Dat klopt.
IMG_1895.jpeg
 
Bovenaan