Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

afschuimer loopt in 1minuut vol met schuimwater

queenofsea

New member
hallo,
ik heb sinds 1 a 2 weken een tunze 9001 afschuimer wat op het begin goed ging, ik had toen het water totaan waar het op de afschuimer angegeven is. en dat lucht 'schroefje' stond op de helft zegmaar. maar een paar dagen geleden kwam ik erachter dat achter in de sump het water veel lager stond, dan in het aquarium zelf. (ik had 1week geen water bijgevuld daar heb ik nu dus ook van geleerd dat elke dag te doen..) toen heb ik dus snel osmose water bijgevuld maar toen ging de afschuimer heel veel schuimen en het schuim werd dus water en de beker zat in een minuut al vol met water, toen was dat ineens een dag weg maar toen ik weer water bij ging vullen gebeurde dat weer en het stopte niet en nu doet ie dat nogsteeds telkens. weet iemand wat ik nu moet doen? ik heb de afschuimer nu trouwens wat hoger gedaan dan dat aangegeven staat
aquarium: blue marine reef 60.
ik heb het aquarium nu ongeveer een maand
het water is aangemaakt zoutwater

Macphisto

ZeewaterForum gebruiker
Het lijkt mij dat je er teveel water bij in gooit waardoor de afschuimer ineens veel te diep staat.

Het lijkt mij wel logisch dat het waterniveau in de sump wat lager is dan in je aquarium anders heb je ook geen ‘overloop’

Bovenaan