Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Afschuimer eruit, nitraat en fosfaatreactor erin?

Jan de bal

Senior Forumlid
Heel "BADES" zegt me niks.. hierzo 4 maandes afschuimerloos en een denitrificatiereactor gemaakt naar het idee van donovan. mini-pompje geknepen tot een klein stroompje, dagelijks een spuit koolstof in een reactor gevuld met ringen/ballen/aragoniet en klaar.. zelfde beestje ander naampje?
Ziet er goed uit, lijkt veel op de reactor van timm?

frank2902

Senior Forumlid
Beetje jammer ja dat hij weg is. Daarmee is een flink deel van de kennis van dit forum verdwenen.

HansV

Senior Forumlid
Beetje jammer ja dat hij weg is. Daarmee is een flink deel van de kennis van dit forum verdwenen.
Tja, ik loop wat laat tegen dit zeer interessante topic aan. Tijdje wat minder actief geweest. Of de kennis nu geheel van dit forum zou zijn verdwenen vraag ik me af. Ik meen dat ook anderen langs deze weg aan het experimenteren waren. Zijn van hen geen resultaten bekend, dan wel in andere topics gepubliceerd? Hoor graag, vind experimenteren ook altijd heel leuk.

frank2902

Senior Forumlid
Tja, ik loop wat laat tegen dit zeer interessante topic aan. Tijdje wat minder actief geweest. Of de kennis nu geheel van dit forum zou zijn verdwenen vraag ik me af. Ik meen dat ook anderen langs deze weg aan het experimenteren waren. Zijn van hen geen resultaten bekend, dan wel in andere topics gepubliceerd? Hoor graag, vind experimenteren ook altijd heel leuk.
Ik schreef ook een deel 😉. Er zijn er uiteraard nog wel een aantal. Maar hiervan zijn er een stuk minder actief op dit forum.

frank2902

Senior Forumlid

HansV

Senior Forumlid
Mijn interesse, voor mogelijk anderen die dit topic lezen, is vooral de status NU: wordt een dergelijke reactor nog steeds (succesvol) toegepast, eventuele valkuilen etc. Kortom: een update als dat er is. Dank u.

frank2902

Senior Forumlid
Klinkt bemoedigend, bedankt.
Niets persoonlijk Hans 😉. Als ik het Britt Everstijn wist had ik je wel geholpen

Los van dit topic.... Wat mij opvalt is dat de wereld tegenwoordig te vol begint te raken met mensen die "te lui" zijn, daarmee leert men niks en nemen ze ook steeds minder de moeite voor zichzelf te denken of zelf wat te doen.

HansV

Senior Forumlid
Kreeg laatst een reactie op mijn reactie ergens anders dat een beetje humor op dit forum ook best moest kunnen. Daar houden we het dan op: meer humor. Ben van nature overigens niet echt lui gelukkig. Het is wel zo dat gezien de vele topics die er nu op dit forum staan, het soms lastig is om de meest recente ontwikkelingen aangaande bepaalde experimenten terug te vinden. Niet zozeer lui dus, maar eerder beducht dat ik op de verkeerde info af ga. Ben namelijk aan het overwegen om ook zo'n ijzerreactor in elkaar te knutselen, maar het zou jammer zijn wanneer die methode alweer achterhaald zou zijn. Mijn oproep voor relevante info blijft derhalve overeind.

Bovenaan