Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Advies gevraagd

Harold79

Senior Forumlid
na een aantal jaar geen aquarium te hebben gehad ben ik langzaam weer aan het plannen voor een nieuwe bak.
Het gaat heel waarschijnlijk de Red Sea Reefer 300 G2 worden.
Nu ben ik me aan het oriënteren op de techniek. Lijkt mij dat er de afgelopen jaren wel wat is verandert.

-Welke Led verlichting is aan te raden?
-Eiwitafschuimer is tegenwoordig prima?

Hoor graag jullie meningen!

Ik gebruik de meegeleverde ledverlichting van Red Sea, heb alleen leders maar ze doen het er heel goed op.

Afschuimers is al lang de norm, 20 jaar geleden al. Je hebt wel kwaliteitsverschillen natuurlijk per merk. En het geluidsniveau op de afschuimer zou ik opzoeken, of ze luid zijn of niet.

Heel leuk dat je weer gaat starten!

Wat voor rif heb je in gedachten? Voor sps zou ik veel spreiding en intensiteit willen. Voor LPS is wat minder intensiteit ook ok en is het optisch aantrekkelijk met puntlicht te werken waardoor je een mooiere schaduwwerking en schittering krijgt.

Schuimer: Royal Exclusiv (uiteraard), maar de nieuwere Deltecs zijn ook heel ok. Doseerpomp is tegenwoordig de norm voor het aanvullen van KH, Ca etcetera en om eventueel andere producten toe te voegen.

Heel leuk dat je weer gaat starten!

Wat voor rif heb je in gedachten? Voor sps zou ik veel spreiding en intensiteit willen. Voor LPS is wat minder intensiteit ook ok en is het optisch aantrekkelijk met puntlicht te werken waardoor je een mooiere schaduwwerking en schittering krijgt.

Schuimer: Royal Exclusiv (uiteraard), maar de nieuwere Deltecs zijn ook heel ok. Doseerpomp is tegenwoordig de norm voor het aanvullen van KH, Ca etcetera en om eventueel andere producten toe te voegen.
Zeker leuk om weer alles te gaan verzamelen en info op te doen!
Wil gaan voor LPS en leders/buttons. Later wellicht SPS, maar dan echt pas over een tijdje hoor.

Back
Bovenaan