Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Acro ID

Wow .... das een beauty Bart ....geen idee wat het is ..... vertel : hoe doet deze het bij jou in de bak, wat weet je allemaal en waar komt deze vandaan etc

Hey Marc, heb deze overgenomen van iemand die stopte. Stond daar op een stekkenrek gegroeid dus was een hele grote basis en nog niet heel veel in de hoogte gegroeid. Heb deze van het rekje moeten afhalen want wou da niet daarop in m’n bak plaatsen.

De acropora heeft een groene groeirand rondomrond. De kleur van de foto is ook zowat de kleur die je met eigen ogen ziet onder wit licht(foto is genomen onder wit licht met iPhone SE op automatisch zonder filter en zonder aanpassingen)

Hij staat momenteel nog maar 2 dagen in mijn aqua, dus nog beetje zien hoe hij verder evolueert. Maar stond daar ook onder radion verlichting zoals bij mij en is dus geen importstukje maar iets dat al lang in een aquarium stond.

Op wat ik gezocht heb kwam ik uit op acropora rosaria cherry boom of POTO flamethrower. Iemand anders zei dan weer een RAH mirabilis eye Candy 🤷🏻‍♂️. Moeilijk om er een definitieve naam op te plakken…

Allesinds een prachtige acro in kleur die ik nog niet vaak tegengekomen ben.

Schitterend Bart! Als je hem wil backuppen dan weet je me te vinden .....

Ondertussen staat die er een weekje in en het groene komt veel meer op de voorgrond nu ivm vorige week.

Geen idee waaraan dit zou Knn liggen, mss krijgen de stukjes hier meer licht dan in de vorige bak, of mss licht het aan het spectrum dat mss blauwer was dan bij mij 🤷🏻‍♂️.

licht is idd een mogelijke kandidaat. Welke nitraatwaarde draai jij?

Mijn nitraat is zeer laag. Laatste icp gaf undetectable aan.

Het koraal was ook vooral base en weinig kolonie. En die base had groene groeirand. Mss dat Wnn deze in zijn geheel actiever wordt om te groeien dat het groene meer naar voor komt. En dat door stilvallen van groei deze zijn groene kleur minder toonde in de vorige bak.

Hierbij fototje van de evolutie:

Bijlagen

• IMG_1599.jpeg
    IMG_1599.jpeg
    277,8 KB · Weergaven: 18
Mijn nitraat is zeer laag. Laatste icp gaf undetectable aan.

Het koraal was ook vooral base en weinig kolonie. En die base had groene groeirand. Mss dat Wnn deze in zijn geheel actiever wordt om te groeien dat het groene meer naar voor komt. En dat door stilvallen van groei deze zijn groene kleur minder toonde in de vorige bak.

Hierbij fototje van de evolutie:

Back
Bovenaan