Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Acro’s reactie op voeding?

OP
Reefer_Steve

Reefer_Steve

ZeewaterForum lid
Ik dacht dat die gele kleine “bloemetjes” de poliepen waren. Goed nieuws dus voor mijn 2 acro’s :) bedankt voor de info!

Aquarium 2308

ZeewaterForum lid
Ja dat zijn de poliepen inderdaad. Die sliertjes weet ik niet. Ik heb ook een acro die dat doet maar of het goed of slecht is weer ik niet🤷‍♂️ maar die lange slierten zijn in ieder geval niet de normale poliepen dat zijn inderdaad die gele bloempjes

OP
Reefer_Steve

Reefer_Steve

ZeewaterForum lid
Is ondertussen al teruggetrokken. Misschien was het een kleine overdosis nutrienten..

Aquarium 2308

ZeewaterForum lid
Ik denk zelf dat het een soort tentakeltjes zijn waarmee ze eten vangen ik hoop dat iemand dat ook kan bevestigen😁 mijn pavona cactus doet dat ook is heel erg mooi om dat te zien en dat dat kan uit zo'n klein gaatje.

boelie13

ZeewaterForum lid
Het lijken mij vechttentakels. Ik ben verder geen kenner, maar dit filmpje lijkt dat te bevestigen:

LALA

Senior Forumlid
op de eerste foto zie ik idd die "vechttenakels" en ik snap helemaal wat je bedoelt en jouw zorg, want zoiets zie je normaal niet. En met deze langere tentakels vangt Acro geen voedsel maar dit is reactie op de irritaties, dus ik zou niet blij zijn als dit langer duurt.

OP
Reefer_Steve

Reefer_Steve

ZeewaterForum lid
Zou wel eens goed kunnen dat de acro’s vechten tegen de bordeau-kleurige koraal aan de voorkant. Zou ik deze vooraan halveren? Kan dat simpelweg onderwater of moet de zachte koraal eruit? Heb nog nooit een koraal moeten splitsen/afknippen/afsnijden.
Bedankt voor de feedback
Steven

Bijlagen

LALA

Senior Forumlid
Bordeau-kleurige koraal bedoelt je zeker die grote Gorgoon. Ik zou die niet snel de schuld geven maar eerder de Lobo dan als aan concurrentie tussen de koralen beginnen denken... Die is niet voor niks LPS genoemd en 's nachts vooral kan die best lange vechtdraden laten zien en een Lobo is de winnaar! Ik heb zelf onlangs een stukje challise verloren vanwege een Lobo. Maar koralen kunnen zo reageren ook op iets in het water... je vertelde dat dat begonnen was toen je met nieuwe toevoegingen bent begonnen. Misschien is die gewoon niet helemaal goed opgelost als je met poedervorm werk? Een Gorgoon kan je gewoon in de bak stekken (afknippen) geloof ik. Dat doe ik zelf ook. Een Leder doe ik al langer alleen buiten de bak in een aparte bakje met water snijden (keramische mes gebruiken), daarna gebruikte water weg gooien.

Bovenaan