Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

3 weken geleden gestart

Hallo, ik ben nieuw hier op het forum was deze morgen nog info aan het opzoeken en kwam dit forum tegen en leek me wel interessant ;) zeker als je net zoals mij gestart bent met een zeeaquarium. Mij even voorstellen... Ik ben 45j en dus net gestart vroeger wel nog zoetwater gehad de zoon is gestart met zoetwater en mee gaan met hem naar de winkel begon het natuurlijk opnieuw te kriebelen dus ben ik maar voor zoutwater gegaan. Wij hebben gekozen voor een Redsea 750xxl 750L. Hij is nu reeds 3 weken in opstart de algen zijn eigenlijk heel miniem gebleven de levende stenen zitten er ook al in. Nu is het verlangen naar de volgende stap en nog veel opzoeken en bijleren

Bijlagen

Welkom!
Leuk dat je met zoutwater wil beginnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan mijn boeken zult hebben. In het eerste deel staat de basis helder uitgelegd, in het tweede deel de verdere stappen. De betere aquariumzaak heeft ze op voorraad, maar dit is ook een optie: https://donner.nl/zoeken/LANGUAGE=dut/keywords=tanne+hoff

Mooie eerste bak zeg! Dat belooft veel goeds!

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:

Clooney

ZeewaterForum lid
Hoi Olivier, welkom op het forum, hier kun je veel leren en kontakten opdoen. Ook kun je van mede aquarianen spullen overnemen, wat de hobby iets draagelijker maakt qua kosten. Ook koralen die hier aangeboden worden zijn hier stukken voordeliger als dat je ze uit de winkel haalt. Wat dacht je ,ik begin maar gelijk met een grote bak😂. Ik heb zelf een reefer 250, dus ben gewoon jaloers op je. Mijn bak draait vanaf juni afgelopen jaar een is sinds en maandje pas helemaal stabiel en opgestart, ik bedoel hiermee dat mijn fosfaat en nitraat waarden gelijk blijven, hier heb ik een hele tijd last van gehad in de vorm dat ik een hoop algen had. Ik wens je verder heel veel succes toe met deze mooie hobby. Groeten

Welkom!
Leuk dat je met zoutwater wil beginnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan mijn boeken zult hebben. In het eerste deel staat de basis helder uitgelegd, in het tweede deel de verdere stappen. De betere aquariumzaak heeft ze op voorraad, maar dit is ook een optie: https://donner.nl/zoeken/LANGUAGE=dut/keywords=tanne+hoff

Mooie eerste bak zeg! Dat belooft veel goeds!

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:
Dank u
Uw boeken had ik al 🤣
Maak nu pas de link 🙈

Bovenaan