Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Advied - Red Sea Reefer 350 of Aquaja Diamond Line 535

Hallo Robert,
Ik had dit ook gelezen ja, maar normaal doe je iets van 5x de inhoud, en dan zou 2000l/u wel halen. Maar goed door eventuele bochten en dat het omhoog moet worden gepompt dat ik wel wat verlies en denk ik dat je gelijk heb. Jammer, het was een goed idee ;)
Voor €17,- meer heb de Runner 3.2.
 
Wat ik van plan ben en misschien kan dit jou helpen,, ik ga een Reefer 350 bestellen maar wil gebruik maken van het appratuur wat ik recent heb aangeschaft. Ik ben ook wel nieuwsgierig wat de ervaring hobbist hier van vindt:

Red Sea Reefer (350L incl sump) 1.20m X 50 diep X 52 hoog
Opvoerpomp: DC Runner 2.1 (max 2000l/u)
Afschuimer Blue Marine 600 (1560l/u)
2 x Zedlight UFO 96w Suggested aquarium dimensions: 60 x 60 x 60 cm


Ik ben zelf voor een Red Sea reefer 300XL gegaan. Daarbij heb ik als opvoer pomp een red dragon super silence 4500 icm een Y splitter als uitstroom van Red Sea. Persoonlijk echt een van de beste pompen op de markt.

Ik denk dat een 3e Zedlight geen overbodig luxe is. Maar is natuurlijk altijd nog later aan te schaffen. Zelf heb ik 2 hydra’s HD26 op 90cm en zou er het liefst nog een 3e bij plaatsen. Maar dat is omdat ik voor keer SPS ga.

Qua afschuimer heb je genoeg keuze, heel veel voldoet eigenlijk al. Zelf heb ik een bubble king 160 mini van een forum lid overgenomen voor dezelfde prijs als een nieuwe blue marine 600. En dat zou ik je wel kunnen aanraden al is het alleen al voor de stilte 🙈.
 

Bijlagen

  • 0A1D7025-BB6F-418C-95D9-4234BD093B41.jpeg
    0A1D7025-BB6F-418C-95D9-4234BD093B41.jpeg
    278,5 KB · Weergaven: 1
Heb je de Blue marine 350 al een bekeken?
Is denk ik geen gekke optie, wordt geleverd met aluminium meubel en gelijk goede techniek. Heeft een wat groter volume dan red sea en gelijk een dikke skimmer.

Licht is een smaak kwestie:
Red sea lampen zijn heel blauw, geeft een mooi fluo effect maar is niet natuurlijk. Veel mensen vinden dit (Al dan niet tijdelijk) mooi.

Zetlicht UFO kan niet zo blauw als red sea maar heeft heel veel instelmogelijkheden en veel meer lichtkleuren en daarmee veel natuurlijker en hogere opbrengst.

Kessel ken ik niet zo goed, maar geeft wel een mooi licht maar volgens mij ook heel Erg focus op blauw/wit of ze moeten dat inmiddels ge-update hebben.

Coralcare is veel saaier maar geeft wel een natuurlijker licht dan red sea en Kessel. Heeft ook niet 1 spot waardoor je minder schittering krijgt wat de meeste mensen juist mooi vinden. Aan de andere kant is de lichtverdeling gelijkmatiger wat takvormende koralen vaak fijn vinden die hebben minder schaduw.
Kessil heeft de nieuwe a360x nu uit. Voordeel, je kan rood, groen, violet vanaf nu naar eigen goesting afstellen maaar kessil zorgt ervoor dat de lichtwaarden om de koralen tevreden te houden er altijd zijn zelfs als je de kleuren aanpast
 
Bovenaan