Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dream Reef Lipske trigon 350

@bosman ik vind deze fluisterstil! Eenmaal in werking wil ik gerust eens filmen en hierop plaatsen maar je hoort hem echt niet. En hij lag zelf eerst volledig in pvc. Vandaag heb ik op aanraden een stuk silicone slang tussen geplaats maar zelf volledig in pvc maakte hij amper trillingen of geluid. Ook op 100 procent niet. Alleen als ik mijn oor er bijna tegen leg dan miss maar moet je ook al concentreren ;) ben voorlopig zeer tevreden heeft ook nog maar 3 dagen (test) gedraaid dus kan niet al teveel ervaring delen
 

Bijlagen

  • BAAE83AE-506F-4E4D-9708-71335A126E43.jpeg
    BAAE83AE-506F-4E4D-9708-71335A126E43.jpeg
    129,1 KB · Weergaven: 41
  • 590A5F7B-C816-40DA-9234-1891ABF0B6ED.jpeg
    590A5F7B-C816-40DA-9234-1891ABF0B6ED.jpeg
    124,9 KB · Weergaven: 41
  • 52F61528-73AA-4716-AD39-CC95F7D96CF4.jpeg
    52F61528-73AA-4716-AD39-CC95F7D96CF4.jpeg
    128,8 KB · Weergaven: 39
Zie trouwens dat je aan het twijfelen bent over de stromingspompen, je zou je eens moeten verdiepen in Tunze waarschijnlijk dat je dan nog gaat veranderen over je beslissing, ik heb de coral-box QP16 gekocht deze moet echt super stil zijn en hoor veel goeie verhalen over deze pomp.
 

Bijlagen

  • s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    28 KB · Weergaven: 15
@bosman ja idd nog wat twijfel. Is de coral box kwalitatief beter en betrouwbaarder dan de tunze? Vind belangrijk dat ze niet zomaar stoppen met werken en al de koralen verloren gaan ;)

Ze zien er op eerste zich wel mooi uit en evenveel functie of tunze lijkt me?
 
@bosman al wat research gedaan maar vind nietveel gesprekken over de tunze en coral box samen om eens te vergelijken. Ik had eerst gedacht aan de jecod. Maar toen heeft de winkelier me verteld beter niet te doen. Omdat deze meer haperen en mislopen dan de tunze. Jecod is beetje Chinees. Nu ben ik wel benieuwd als de coral box dan even goed is als tunze. Omdat ik meestal tunze zag passeren. Ben wel nieuwsgierig
 
Moet wel zeggen dat de coral box heel stil is. En wat ik vooral tegen kom over tunze is dat het van hele lage kwaliteit is. Maar kan het fout hebben
 
Ik begin nu wel echt terug te twijfelen xs geen idee welk merk het best is tunze of die van coral box
 
Nog belangrijk vraag @bosman ik heb wat zitten lezen maar vond het niet. Als ik 2x de coral box qp9 koop kan ik dan de 2 Pompen laten samen werken zoals in de omschrijving of moet ik nog een wifi connector erbij kopen dan? Was niet geheel duidelijk. Welkeen is het nieuwste model die van jouw afbeelding waar er 6 knoppen in kleur naast elkaar staan omdat ik ook 1 zag met een kleiner zwart bakje zonder kleur wel display?
 
hoi Lipske,

Goede vraag van je. Ik zat met dezelfde vraag een tijdje terug. Ik heb twee CoralBox QP5 pompen en je hebt verder niks apart nodig om die samenwerking te beheersen. De ene pomp stel je op bijbehorende controller in als M (master) en de ander als F (Follow). En je dient tevoren de M3 mode te selecteren (zo uit mijn hoofd). Dat is de enige mode waarin je afwisselend kunt laten stromen.
 
@MvB top bedankt voor je reactie! Omdat ik een interessant tekst was tegen gekomen, ik plaats het hier even onder. Daar leek het of er meerdere M functie te koppelen waren waaronder M3, M4 en M5 ook. (Dacht ik) en zelf M6 met meerdere tegelijk. was deze tekst die niet duidelijk was omdat er staat in bezit van WiFi controller.

Ik ben wel enthousiast over de random knop! Lijkt me ideaal voor een rif voortduren verschillende golven!

Zou je ze verder aanraden de Wavemakers?

Het artikel;;

M1) Konstante Stroom.

Via de knop Speed/Night kan de stroomsnelheid kan worden aangepast van 30 tot 100%

M2) Golf (Pulsering).

Via de knop Fre/T kan het patroon / lengte van de golven worden ingesteld. Tevens kan via de de knop Speed/Night de stroomsneldheid worden ingesteld.

M3) Golf (Pulsering) voor twee pompen.

In deze stand kan het patroon / lengte / afwisselingen van de golven van (tussen) twee pompen worden geregeld. Dit gebeurd via de knopen Fre/T,en knop Speed/Night. Alleen te gebruiken als je een Wifi controller hebt.

M4) Natuur.

In deze stand worden een of meerdere pompen aangestuurd. Lijkt op een golf (Pulsering). Via de knop Speed/Night kan de stroomsnelheid worden geregeld van 30 tot 100%. Bij meer dan 1 pomp alleen te gebruiken als je een Wifi controller hebt.

M5) Reef.

In deze stand worden een of meerdere pompen aangestuurd. De aansturing geschiedt automatisch door de controller en het patroon is geheel willekeurig (random). Bij meer dan 1 pomp alleen te gebruiken als je een Wifi controller hebt.

M6) Sateliet.

Lijkt op M3 maar nu kunnen tussen tot maximaal 8 pompen voor de golven verschillende patronen / lengtes / afwisselingen worden ingesteld varieend tussen de 1 tot 99 minuten. Dit gebeurd via de knopen Fre/T, en knop Speed/Night. Alleen te gebruiken als je een Wifi controller hebt.
 
Laatst bewerkt:
@MvB mijn enthousiasme is zonet nog gestegen klopt het dat je er nog eens een powerbank kan aanhangen? 😱 dat zou nog wel een groot voordele kunnen zijn.

Is de controller op deze foto de nieuwste of de controller op de foto hierboven? (Met de verschillende kleren op de knoppen?
 

Bijlagen

  • 77598ED7-D564-44F7-89B6-5791BACB27DC.png
    77598ED7-D564-44F7-89B6-5791BACB27DC.png
    687,1 KB · Weergaven: 17
hoi Lipske,

Ja, dat klopt, je kunt er een losse externe accu (van Coral Box en heel mss ook wel van Ecotech) aan 'hangen':). Misschien kan iemand zeggen of de powerbank van Ecotech er op aangesloten kan worden?!

Groet en veel plezier er alvast mee,
Martijn
 
Voor mijn stenen wat verder af te werken vraag in mij nog iets af. Kuisen jullie de achterste ruit ook volledig proper? Of beter deze met alg laten begroeien? Anders moet ik mijn stenen toch nog een stuk verder van de achterkant plaatsen.
 
Bovenaan