Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Continu filteren over houtskool in nano reef is dit aangewezen?

henkverwee

ZeewaterForum lid
Na 6 weken opstart en toevoeging van de clean up crew en een Sarcophyton dacht ik dat het nuttig zou zijn om Aquaforest Carbon houtskool in een filtersok het doen in de laatste kamer van mijn back sump van mijn Bleu Marin Reef 60.
Ik zou volgens voorschrift 50 ml gebruiken voor 50 L netto inhoud en om de 4 weken vervangen.

Ik filter momenteel als volgt:
1e kamer
  1. witte filterpad 2 X per week uit wassen.
  2. grof schuimfilter (zwart) 1 X per week uit wassen.
  3. Seachem Matrix biomedia 0,5 L
2e kamer
  1. Seachem Matrix biomedia 0,5 L
  2. Eiwitafschuimer Tunze 9001
3e kamer
  1. Hier zou de houtskool komen in een filtersok
  2. Terugvoerpomp

Wie kan er mijn advies geven, Is dit nuttig en aangewezen?

Alvast bedankt.
 
Ik heb zelf in de 1e kamer ook een witte filterpad, over houtskool filteren zou eventueel kunnen. Wat ik lees in sommige topics is dat je wel even moet kijken of het kan met bepaalde koralen.
Zo las ik onlangs dat Xenia er niet heel goed tegen kan. Ik zelf filter 2 dagen per maand over kool😁👌🏻
Succes
 
Ik heb zelf in de 1e kamer ook een witte filterpad, over houtskool filteren zou eventueel kunnen. Wat ik lees in sommige topics is dat je wel even moet kijken of het kan met bepaalde koralen.
Zo las ik onlangs dat Xenia er niet heel goed tegen kan. Ik zelf filter 2 dagen per maand over kool😁👌🏻
Succes
Ik filter continu over kool in een Nyos reactor en de Xenia blijft mooi groeien en ik maak regelmatig stekken die ik ruil.
Ik weet niet wat het verschil zou zijn voor de Xenia zonder kool want ik doe dit al sedert de opstart.
 
Ik filter continu over kool in een Nyos reactor en de Xenia blijft mooi groeien en ik maak regelmatig stekken die ik ruil.
Ik weet niet wat het verschil zou zijn voor de Xenia zonder kool want ik doe dit al sedert de opstart.
Okay! Het is ook wat ik gelezen heb :)

ik zelf ondervindt er ook geen hinder van
 
Bovenaan