Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zeezout, grote verschil in prijzen

MVW

Senior Forumlid
Betreft de verschillende merken en prijzen van zeezout. Nu gebruik ik Tropic Marin, echter zie ik Aquaforest voor de helft v.d. prijs. Ik heb een paar lederkoralen en een paar vissen, dus geen ingewikkelde bezetting. Zou de Aquaforest geschikt zijn?
 
Wat mij vertelt is, is dat ee twee "soorten" zout zijn.
Het ene is "compleet" met sporenelementen e.d. en dus geschikt voor het klassieke draaien en bv Balling methode, omdat je met waterwissels de sporenelemten aanvult.
Het andere is een "kaal" zout, zonder sporenelementen. Dit is veel goedkoper, maar alleen geschikt als je de sporenelementen los doseert, zoals met DSR en het DSR zout.

Het zou kunnen zijn dat het goedkope zout een "niet compleet" zout is en daardoor veel goedkoper is.
 
Aquaforest heeft inderdaad verschillende uitvoeringen,met en zonder extra elementen/ bacteriën .

Ik gebruik de aquaforest probiotic van ze en ben er tevreden over.

Goede waardes , alleen bij het toevoegen krijg je soms een lichte waas in de bak , dit zijn de toegevoegde bacteriën en dit verschijnsel is snel weer over...

Voor de inhoud van jouw bak zou ik niet zo een duur zout gebruiken als je nu doet , dat zout is ontwikkelt voor bakken met een hoog SPS koraal inhoud.

Greetings peter
 
Laatst bewerkt:
Wat mij vertelt is, is dat ee twee "soorten" zout zijn.
Het ene is "compleet" met sporenelementen e.d. en dus geschikt voor het klassieke draaien en bv Balling methode, omdat je met waterwissels de sporenelemten aanvult.
Het andere is een "kaal" zout, zonder sporenelementen. Dit is veel goedkoper, maar alleen geschikt als je de sporenelementen los doseert, zoals met DSR en het DSR zout.

Het zou kunnen zijn dat het goedkope zout een "niet compleet" zout is en daardoor veel goedkoper is.

Bedankt voor uw reactie, ik ga de ingrediënten vergelijken.
 
Aquaforest heeft inderdaad verschillende uitvoeringen,met en zonder extra elementen/ bacteriën .

Ik gebruik de aquaforest probiotic van ze en ben er tevreden over.

Goede waardes , alleen bij het toevoegen krijg je soms een lichte waas in de bak , dit zijn de toegevoegde bacteriën en dit verschijnsel is snel weer over...

Voor de inhoud van jouw bak zou ik niet zo een duur zout gebruiken als je nu doet , dat zout is ontwikkelt voor bakken met een hoog SPS koraal inhoud.

Greetings peter
Bedankt voor uw reactie, ik ga op zoek naar een goedkoper zout die voldoende is en geen over investering.
 
AF heeft 3 soorten

Seasalt voor fishonly
reefsalt voor gemixed rif
probiotic reefsalt voor de meest veeleisende koralen.

Ik merk weinig verschil tussen de probiotic en de gewone reefsalt behalve de prijs, ook de acro's doen het gewoon goed.

Je zou ook eens naar blue treasure zout kunnen kijken, ik wissel deze af met de AF reefsalt en bevalt goed.
 
Bovenaan