Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

blauwoogjes apogon leptacanthus

Taurus

I have a dream...
vaak worden de chromis virides als scholenvisje genoemd maar de blauwoogjes zijn minstens net zo leuk en mooi! rustig visje, echt heel mooi gekleurd als ze op kleur zijn gekomen en makkelijk houdbaar. Houden niet van drukke aquariums (zijn oorspronkelijk schemeractief) maar in een rustige bezetting zijn ze eigenlijk continue in zicht, als school aan het zwemmen. Soms dwalen er een paar af, maar t grootste gedeelte blijft keurig bij elkaar. Makkelijke eter ook!
 
Ik kan in de database niet vinden wat voor maat aquarium je minimaal nodig hebt voor deze prachtige visjes.
Zijn het flinke zwemmers of kunnen ze in een wat kleinere bak ?
 
ze hangen inderdaad wat rond, verplaatsen zich nauwelijks dus ze zouden inderdaad prima in een kleinere bak kunnen. Alleen met voedertijd stuiven ze alle kanten op :biggrin: Die kleur heb ik me ook echt in vergist, kan het niet goed op de foto krijgen door de belichting maar ze zijn paarsblauw rondom hun oog met fijne streepjes op hun lijf. Duurde bij mij enkele dagen voordat ze echt mooi begonnen te kleuren dus weer eens een teken dat dieren zich bij stress verkleuren.
 
Alleen met voedertijd stuiven ze alle kanten op.

Omdat mijn bakje vrij klein is, ben ik ook op zoek naar vrij kleine visjes.

Regelmatig lees ik in de database het volgende:

Beter niet in drukke gezelschapsaquaria houden. Blijft dan veelal schuw en komt dan voedsel te kort

Vallen de blauwoogjes dan onder druk, omdat ze tijdens voedertijd alle kanten op stuiven ?
 
blauwoogjes zijn sterk als ze eenmaal hun plek hebben gevonden dan laten zich ook niet meer de kaas van het brood eten zo gezegd.
Die van mij zijn wel heel kieskeurig met voer, kleinspul is al niets ze hebben een flinke hooischuur als bek, die van mij eten eigenlijk alleen mysis al het andere waait voorbij en wordt genegeerd.

mooi visje wat idd wat meer als school blijft hangen hoewel nu groot ze bij mij toch ook wel verspreiden zal aan de medebewoners liggen al te rustig dan gaan ze spreiden ze scholen alleen voor bescherming heb ik de indruk.
 
Wat voeren betreft kan ik het ook beamen.

Mysis en cyclobs stonden als nummer 1 op het menu.Droogvoer werd genegeerd.Na een paar dagen gewoon weg niet diepvries te voeren, gingen ze over op mondjes maat droogvoer.

Inmiddels snoepen ze alles. Maar ze zijn wel kieskeurig.

Gedrag is zoals hier boven al is vertelt.

Mooie rustige visjes
 
Bovenaan