Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ecsenius Stigmatura (tailspot blenny)

Miranda1

Senior Forumlid
Dit is een prachtig visje die volkomen reefsafe, vriendelijk tegen zijn medebewoners is.. kan wel agressief uit de hoek komen tegen soortgenoten.. persoonlijk vind ik het één van de prachtigste blennies.Op de foto is mijn visje nog redelijk jong, is ongeveer 4 cm maar wordt tot 6 cm groot.Het eet gewoon mee met de anderen. Wat me opvalt snachts zit hij in zijn vast holletje en overdag houd hij de anemoonevissen gezeldschap in een langpoliepige sarcophyton.

laatste foto is het volwassen kleur van de blennie (foto internet)
de andere drie zijn uit men eigen bak genomen.
 

Bijlagen

  • imagesCAIR32LG.jpg
    imagesCAIR32LG.jpg
    10,7 KB · Weergaven: 371
  • DSC09108.jpg
    DSC09108.jpg
    46,9 KB · Weergaven: 52
  • DSC09120.jpg
    DSC09120.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 53
  • DSC09074.jpg
    DSC09074.jpg
    63,5 KB · Weergaven: 52
Dit is een prachtig visje die volkomen reefsafe, vriendelijk tegen zijn medebewoners is.. kan wel agressief uit de hoek komen tegen soortgenoten.. persoonlijk vind ik het één van de prachtigste blennies.Op de foto is mijn visje nog redelijk jong, is ongeveer 4 cm maar wordt tot 6 cm groot.Het eet gewoon mee met de anderen. Wat me opvalt snachts zit hij in zijn vast holletje en overdag houd hij de anemoonevissen gezeldschap in een langpoliepige sarcophyton.

laatste foto is het volwassen kleur van de blennie (foto internet)
de andere drie zijn uit men eigen bak genomen.
Dan is die van mij bijna volwassen... Heel mooi visje , zit bij de filter en maakt uitstapjes om te eten en rond te kijken. Benieuwd hoe oud ze worden?
 
Erg grappig visje om te zien. Heeft bij mij een holletje in het steen waar hij voornamelijk op de uitkijk ligt. Inspecteert dan even de bak met zijn rare manier van zwemmen en gaat weer op de uitkijk liggen. Wel een wat langzame eter. Dus gericht voeren is fijn voor hem.
 
Bovenaan