Het is alweer een hele lange tijd geleden. na het plaatsen van de extra stenen had ik weer wat plaagdiertjes. Borstelwormen maar die was ik zo kwijt. Weer veel ganzenvoetjes die ik nog regelmatig uit van, zolang het een kleine hoeveelheid blijft vind ik het niet z'n probleem. vermitted snail, hiervoor bijenslakken toegevoegd. glasanemonen, hiervoor 5 pepermunt garnalen toegevoegd.
Maar ik had ook geluk ermee. Een hoop brokkelsterren kwamen mee, altijd leuk. ook zaten er op de stenen nog heel veel kleine stukjes koraal die beginnen z'n best te groeien.
ik heb hierna helaas veel last van algen en dino gehad, de onbalans begon flink in mijn po4 en no3. van laag tot bijna niks naar hoog. hanna testers besteld om dit nauwkeuriger te kunnen meten.
Na een lange tijd en veel moeite doormiddel van waterglas doseren, iedere dag bodem woelen, veel afzuigen en iedere dag watten van 2x powerfilter, iedere 2 dagen gafzak vervangen kwam ik van de dino af.
Ondertussen van mede forumlid die stopte een aantal vissen overgenomen, bij antwan nog een aantal vissen gekocht en mijn opruimploeg uitgebreid.
Ook stopte een kameraad met zijn aquarium helaas vanwege te weinig tijd, hiervan had ik natuurlijk eerste keus en ook van hem veel vis en koraal overgenomen. Een temperatuurcontroller en wieren overgenomen.
De wieren moeten natuurlijk wel gaan groeien maar dit komt zeker goed omdat
@Nico F. stopte heb ik van hem een wierenlamp en 2x tunze stream 3 overgenomen.
De stream 3 geplaatst in mijn bak en de gyres eruit gehaald. Een wereld van verschil die stroming. de koralen gaan verder open, kleuren meer en de vissen lijken zich beter te voelen.
Hopelijk krijg ik met de wieren goed balans in de no3 en po4 deze zijn nog aan het dalen, de diatomen die overbleven van de dinos trekken al weg, carbon vliegt er doorheen vandaar dat ik over wil naar het wierenfilter. Het koppel manderijn pitvisjes zouden het ook wel leuk vinden. uit puur geluk een koppel geworden want dit was een man uit de ene overname en een vrouw uit de andere overname.