Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Gelderland Cheato Wier mooi grote schone portie

PieterdeGroen

ZeewaterForum lid
Cheato Wier mooi grote schone portie
Charlo is een wier (Chaetomorpha) voor refugia, ook bekend als spaghetti alg. Cheato wier is uitermate geschikt om in een wieren filter te gebruiken voor de afbraak van nitraat en fosfaat. Kan ook gebruikt worden in bijvoorbeeld een vijvermandje in de sump met voldoende licht daarboven.

Cheatomorpha is een sterk, snelgroeiend wier die uitstekend geschikt is voor gebruik in een refugium (wierenfilter) voor de opname van overtollige voedingsstoffen, met name nitraat en fosfaat. Elke cel groeit van begin tot eind met als resultaat lange, “spaghetti” strengen. Het groeit in filamenteuze klontjes lijkend op een vislijn bal.

Mooie grote portie schoon wier incl verzenden €10,00FF0E78D6-7109-475B-899B-FABEDFB382A8.jpeg
 
Mooie grote portie, in aquariumzaak minstens €35 dus genoeg om met bevriende hobbyist te delen
 

Bijlagen

  • 83CDCAFE-F661-4A8B-908B-AA3926F3D302.jpeg
    83CDCAFE-F661-4A8B-908B-AA3926F3D302.jpeg
    90,3 KB · Weergaven: 37
  • F61EA4CD-5BDD-495E-A68D-05B53A0934BF.jpeg
    F61EA4CD-5BDD-495E-A68D-05B53A0934BF.jpeg
    70,6 KB · Weergaven: 37
Goede morgen peter,
Dit lijkt me erg interessant zou je mij aan de hand van foto s of uitleg kunnen vertellen hoe dat werkt met dat wier, ik zou je er erg dankbaar voor zijn gr jan
 
Goede morgen peter,
Dit lijkt me erg interessant zou je mij aan de hand van foto s of uitleg kunnen vertellen hoe dat werkt met dat wier, ik zou je er erg dankbaar voor zijn gr jan
Geen probleem Jan, wat wil je weten? Ga je werken met wierenfilter in sump of met een reaktor?
 
De oogst van as maandag is al weer geserveerd door een aantal medeliefhebbers. Zodra ik weer ga oogsten plaats ik dit bericht weer bovenaan.
 
De oogst van deze ronde heeft zijn weg naar andere hobbyisten gevonden. Met 14 dagen weer een aantal porties mooi schoon wier. Reserveren mogelijk 😃
 
Bovenaan