Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wel of geen gele dokter

Bedankt voor je tips en aanbevelingen. De canthigaster leoparda kende ik nog niet en lijkt me een erg leuke en mooie vis, maar als ik internet zo lees, lijkt hij me ook best lastig, kan jij miss nog wat meer vertellen over deze vis?
Het lastigste aan deze vis is denk ik dat de vis gevoelig is voor fosfaat en nitraat, maar gezien je ook koraal houdt lijkt het me sowieso dat je deze laag probeert te houden. Of de vis droogvoer accepteert weet ik niet, maar ik denk dat het met diepvries artemia en/of mysis sowieso wel goed moet komen. Wellicht af en toe bij voeren met een klein stukje mossel. Met deze kogelvis heb je het meeste kans dat je koralen en ongewervelden met rust worden gelaten, dit is mede te danken aan het kleine formaat van de vis en de diepte waarop hij voorkomt. Koralen en dergelijke zijn daardoor geen deel van zijn natuurlijke dieet. Ik vind het persoonlijk een erg leuke vis en een mooi alternatief voor de canthigaster valentini, die een stuk hogere kans heeft om ellende te veroorzaken.
 
Ik had een mooi koppeltje Centropyge potterie. Absoluut reefsafe en niet agressief.
Helaas is recentelijk het mannetje gestorven aan een bacteriele infectie (evenals een paar andere vissen)
Ik ga toch proberen weer een mannetje bij te kopen. Die was bijna helemaal koningsblauw met een oranje rug.
 

Bijlagen

  • centropyge potterie.jpg
    centropyge potterie.jpg
    171,3 KB · Weergaven: 40
We hebben allemaal wel eens een vis gekocht wie eigenlijk niet in de bak thuis hoort .
En ja dan moet hij na een grotere bak.
Maar om nu bij voorbaat een vis te houden wie toch over een tijdje weer weg moet vind ik ook niet kunnen.
Ook ik weet dat er dan veel vissen verkocht moeten worden , maar dat is geen excuus om er dan toch maar een te kopen , en als hij te groot is weer verkopen.
Ik blijf er bij dat er veel mensen een bak houden omdat het mooi is, en daarbij vergeten dat er ook een goed leven voor de levende have moet zijn.
Er zal nu wel veel kritiek op mijn post komen, maar zoals jullie weten is dat mijn minste zorg.

neem geen bak om dat je het zo mooi vind, denk ook aan de dieren 👍
 
We hebben allemaal wel eens een vis gekocht wie eigenlijk niet in de bak thuis hoort .
En ja dan moet hij na een grotere bak.
Maar om nu bij voorbaat een vis te houden wie toch over een tijdje weer weg moet vind ik ook niet kunnen.
Ook ik weet dat er dan veel vissen verkocht moeten worden , maar dat is geen excuus om er dan toch maar een te kopen , en als hij te groot is weer verkopen.
Ik blijf er bij dat er veel mensen een bak houden omdat het mooi is, en daarbij vergeten dat er ook een goed leven voor de levende have moet zijn.
Er zal nu wel veel kritiek op mijn post komen, maar zoals jullie weten is dat mijn minste zorg.

neem geen bak om dat je het zo mooi vind, denk ook aan de dieren 👍
Heb je 100% zeker een punt maar denk dat als je een lelijke bak opstelt je hem geen 12 maanden houdt en zelfs uit de hobby stapt. Nu, er is natuurlijk op veel verschillende manieren een mooie bak te maken dus je hebt zeker een punt daar
 
Bovenaan