Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zesstreep lipvis, lastpak

MVW

Senior Forumlid
De zesstreeplipvis jaagt op de nieuwe bewoner, namelijk de mccoskeri (lipvis).
De mcc verstopt zich, komt gelukkig wel tevoorschijn om te eten.

Stel dat ik de zesstreep vang en tijdelijk in een quarantaine bak plaats, zal de zesstreep (als deze weer thuis is) de mcc aanvallen?
 
Bij de Zesstreep is het bekend dat deze enorme rotzakken kunnen zijn al kan het ook vaak goed gaan. Bovendien komt het vaak voor dat een nieuwe bewoner de eerste dagen flink opgejaagd wordt. Ik zou dus even afwachten met actie ondernemen voor zo lang de nieuwe vis niet dermate wordt opgejaagd dat deze het onderspit zal delven. Komt er geen rust in de bak dan denk ik in dit geval dat je een keuze zal moeten maken vanwege het karakter van de Zesstreep. Of cxe Zesstreep eruit of de mcc
 
Bij de Zesstreep is het bekend dat deze enorme rotzakken kunnen zijn al kan het ook vaak goed gaan. Bovendien komt het vaak voor dat een nieuwe bewoner de eerste dagen flink opgejaagd wordt. Ik zou dus even afwachten met actie ondernemen voor zo lang de nieuwe vis niet dermate wordt opgejaagd dat deze het onderspit zal delven. Komt er geen rust in de bak dan denk ik in dit geval dat je een keuze zal moeten maken vanwege het karakter van de Zesstreep. Of cxe Zesstreep eruit of de mcc

De mcc vind, denk ik, wel rust onder de steen (waar ie zich verstopt) Eet wel goed, voer gericht zodat de mcc niet verhongerd.

Dus de volgende aanpassen (zesstreep er tijdelijk uit en dan weer terug plaatsen) heeft dat geen nut?

Dank
Gr.
 
Enkele zesstrepen erbij zetten.
Zestrepen in groep hebben bij mij nog nooit problemen gegeven. Zelfs 1 later bijzetten in een bestaande groep ging makkelijk.
Mvg Tony
 
Enkele zesstrepen erbij zetten.
Zestrepen in groep hebben bij mij nog nooit problemen gegeven. Zelfs 1 later bijzetten in een bestaande groep ging makkelijk.
Mvg Tony

Hallo Tony,
Dus bijvoorbeeld twee zesstrepen erbij plaatsen en de "mcc" word (misschien) met rust gelaten?

Want wat veranderd er dan, dat de zesstreep niet meer de "mcc" lastig valt?
 
Hallo Tony,
Dus bijvoorbeeld twee zesstrepen erbij plaatsen en de "mcc" word (misschien) met rust gelaten?

Want wat veranderd er dan, dat de zesstreep niet meer de "mcc" lastig valt?
Volgens de database moet je al naar een groepje van minimaal 5 gaan
 
Ik weet niet hoe groot je bak is, maar ik hield ze altijd met minstens 4 in bakken vanaf 120x70x70 met genoeg decoratie.
t Zijn in mijn ogen echte groeps/haremvissen. De hele dag met elkaar bezig en savonds baltsen en afleggen.
 
Ik weet niet hoe groot je bak is, maar ik hield ze altijd met minstens 4 in bakken vanaf 120x70x70 met genoeg decoratie.
t Zijn in mijn ogen echte groeps/haremvissen. De hele dag met elkaar bezig en savonds baltsen en afleggen.

120x51x61
Dus dat zou een oplossing kunnen zijn voor dit probleem. Ik neem 't in overweging, dank.
 
Bovenaan