Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Easylife tegen cyano

mobifix

Senior Forumlid
Onderstaande topic is afgesplitst uit het Honing en cyano topic.
Mvgr. Het Forumteam.

Hoe gaat het nu met je aquarium? Nog steeds Cyano vrij en geen andere gekke zaken??? Ben erg benieuwd.;)
Steeds ook een beetje onbalans en als resultaat wat flap en dino’s , na alle oplossingen wat gevonden wat echt helpt had er geen fiducie in maar door de lage prijs en merk toch maar gekocht , na 4 dagen al voor 80 procent beide weg 🙄🙄🤭
Een positief resultaat zonder bijwerkingen alle koralen staan top open en geen afschuimer die overkookt , al met al de moeite waard om te vermelden !!
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    130,6 KB · Weergaven: 109
Laatst bewerkt door een moderator:
Steeds ook een beetje onbalans en als resultaat wat flap en dino’s , na alle oplossingen wat gevonden wat echt helpt had er geen fiducie in maar door de lage prijs en merk toch maar gekocht , na 4 dagen al voor 80 procent beide weg 🙄🙄🤭
Een positief resultaat zonder bijwerkingen alle koralen staan top open en geen afschuimer die overkookt , al met al de moeite waard om te vermelden !!
Deze kende ik ook nog niet.
 
Steeds ook een beetje onbalans en als resultaat wat flap en dino’s , na alle oplossingen wat gevonden wat echt helpt had er geen fiducie in maar door de lage prijs en merk toch maar gekocht , na 4 dagen al voor 80 procent beide weg 🙄🙄🤭
Een positief resultaat zonder bijwerkingen alle koralen staan top open en geen afschuimer die overkookt , al met al de moeite waard om te vermelden !!

Hoe heb je bedacht om dit te proberen?
Op de website van easy life staat dit product alleen bij de zoetwater producten en op internet kan ik ook niets vinden over het gebruik hiervan in zoutwater.

Super dat het werkt natuurlijk.
 
Hoe heb je bedacht om dit te proberen?
Op de website van easy life staat dit product alleen bij de zoetwater producten en op internet kan ik ook niets vinden over het gebruik hiervan in zoutwater.

Super dat het werkt natuurlijk.
Is ook voor zeewater staat dus op de fles tegen cyano bac dus zeewater bacs
Was mijn inpretatie
 
Is ook voor zeewater staat dus op de fles tegen cyano bac dus zeewater bacs
Was mijn inpretatie

Kijk moi moi!
Super dat dit spul ook werkt voor je Dino's! Wat is het hoofd bestanddeel waar de cyano door verdreven wordt?

Misschien interessant om een gerelateerd topic te openen waarin je de vorderingen kunt posten en andere gebruikers ook? Dan houden we de topics clean en doeltreffend! Leuk dat je de info hier wilt delen! Top. 👌
 
Kijk moi moi!
Super dat dit spul ook werkt voor je Dino's! Wat is het hoofd bestanddeel waar de cyano door verdreven wordt?

Misschien interessant om een gerelateerd topic te openen waarin je de vorderingen kunt posten en andere gebruikers ook? Dan houden we de topics clean en doeltreffend! Leuk dat je de info hier wilt delen! Top. 👌
Dit zegt denk ik genoeg
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    186,4 KB · Weergaven: 100
salicylzuur dus wat ook de werkzame stof in fauna marin Red X is wat ook exact dezelfde gebruikt moet worden en wat alleen voor zoutwater bestemd is. Red X is alleen bijna 5x zo duur. (y)
 
salicylzuur dus wat ook de werkzame stof in fauna marin Red X is wat ook exact dezelfde gebruikt moet worden en wat alleen voor zoutwater bestemd is. Red X is alleen bijna 5x zo duur. (y)
Jep zeewater wordt zwaar op gerekend geld trouwens ook voor bacterie culturen zijn exact hetzelfde als zoet water en een ouderwetse schep bosgrond in een emmer water dat kost niks en werkt veel beter als als de duurste ampullen , ja oldscool !!
 
Dat middel van Easy life wordt ook gebruikt tegen blauwalgen bij zoet en dat zijn bacterien. Daar lees je vaak over dat het ook de bacteriecultuur vernietigd. Dus ja dan vraag ik mij af maakt het de goede bacterien in onze zeewaterbak niet kapot?
Zelf had ik wat Dino s en wilde destijds Dino X kopen maar de lfs raadde dit af omdat soms slakken en garnalen en egels dan het loodje kunnen leggen. Hoe zit dat bij dit middel van Easy life of de Red X van Fanau Marine wat dezelfde werkzame stof als Easylife gebruikt?
Ik heb een kleine egel en slakken met 2 Poetsgarnalen en zie deze liever niet dood gaan door welk middel dan ook.
 
Dat middel van Easy life wordt ook gebruikt tegen blauwalgen bij zoet en dat zijn bacterien. Daar lees je vaak over dat het ook de bacteriecultuur vernietigd. Dus ja dan vraag ik mij af maakt het de goede bacterien in onze zeewaterbak niet kapot?
Zelf had ik wat Dino s en wilde destijds Dino X kopen maar de lfs raadde dit af omdat soms slakken en garnalen en egels dan het loodje kunnen leggen. Hoe zit dat bij dit middel van Easy life of de Red X van Fanau Marine wat dezelfde werkzame stof als Easylife gebruikt?
Ik heb een kleine egel en slakken met 2 Poetsgarnalen en zie deze liever niet dood gaan door welk middel dan ook.
Met dino X gaan egels dood weet ik uit eigen ervaring. Ook bij een dosering van 1/3 van de toegestane dosering.
 
Ja kijk dat is ook wat de lfs mij vertelde en daarom wil ik het niet gebruiken maar zit er verschil in de werkzame stof tussen de Dino X en de Red X? En gaan van dat Easylife product en van de Red X (zelfde stof als die in Easylife) de bacterien niet dood want de cyano is een bacterie en die gaan dood dus dan zou ik denken ook de goede bacterien leggen het loodje.
 
Zouden jullie het topic gerelateerd kunnen houden aan het onderwerp? Even aan het forum beheer, post 168 t/m 173 kunnen verplaatst worden of verwijderd worden.
Alle lagere dieren hebben bij mij geen schade opgebracht alle garnalen ect in volle gezondheid ,
Zee egels heb ik niet , geen bulldozers in Mn bakkje 😎
 
Dan is het dus minder schadelijk voor lagere dieren dan de Dino X als ik het zo allemaal lees. Ik vraag me nog wel af waardoor dan de Dino s verdwijnen want het middel bevat geen antibiotica en de goede bacterien worden niet aangetast.

Mobifix ik neem aan dat jij ook geen schade aan je bacteriecultuur hebt waargenomen?
 
Dan is het dus minder schadelijk voor lagere dieren dan de Dino X als ik het zo allemaal lees. Ik vraag me nog wel af waardoor dan de Dino s verdwijnen want het middel bevat geen antibiotica en de goede bacterien worden niet aangetast.

Mobifix ik neem aan dat jij ook geen schade aan je bacteriecultuur hebt waargenomen?
Nee idd alles draait gelukkig top
 
Salicylzuur is een algicide. Het is een hormoon van planten en algen, dat toevoegen kan ze dus ontregelen of doden. Aangezien de symbiotische algen erg belangrijk zijn voor koralen zou ik dit nooit gebruiken bij koralen.
 
Salicylfvyy zuur is een algicide. Het is een hormoon van planten en algen, dat toevoegen kan ze dus ontregelen of doden. Aangezien de symbiotische algen erg belangrijk zijn voor koralen zou ik dit nooit gebruiken bij koralen.
 
Hoe kom je erop ! Duimzuigen?
Zie de tekst
ANTI ALG PRODUCTEN OP BASIS VAN SALICYLZUUR
Salicylzuur zijn natuurlijke zuren die onschadelijk zijn voor mensen en dieren. salicylzuur komt in de natuur voor in de bast van wilgen in sommige fruitsoorten en in catussen.
In anti alg producten zijn deze onschadelijk en zijn hierdoor dus zelfs geschikt voor gebruik in de zwemvijver.
 
Bovenaan