Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Blij met Mn nieuwe lampen, tnx Guys 👍

ziet er netjes uit hoor!
die koraaltjes van jou gaan geen licht tekort komen:cool:

welke afmetingen heeft deze bak?
en heb je niet het gevoel dat het ook met 2 had afgekund? (te zien aan hoe dicht ze op elkaar hangen en de nog ruime belichting op de zijwanden, zelfs over de overloop heen)
 
Ja lekker he?
Afmetingen zijn170*80*75 h
Ik wilde ze eerst dwars hangen maar dit is beter en ik wil geen schaduwen in de bak wat je bij twee wel krijgt als je ze hoger moet hangen
 
ziet er netjes uit hoor!
die koraaltjes van jou gaan geen licht tekort komen:cool:

welke afmetingen heeft deze bak?
en heb je niet het gevoel dat het ook met 2 had afgekund? (te zien aan hoe dicht ze op elkaar hangen en de nog ruime belichting op de zijwanden, zelfs over de overloop heen)

Philips geeft advies maximaal 80cm breedte bij lps/sps bezetting.
Op 170cm zou die dus net iets te kort komen.
 
Philips geeft advies maximaal 80cm breedte bij lps/sps bezetting.
Op 170cm zou die dus net iets te kort komen.
Hey Jack
Zoals jij weet heb ik links een overloop van 10 cm over de totale breedte, dus dat zit wel snor.
Jou bakkie draait ook weer lekker. Nog Acro problemen?
 
Mooi hoor.
Ik heb er ook 3 in de lengte liggen op 160*70*60(wh).
Kun je een paar detail foto's tonen van de ophangen van de units aan het aluminium profiel?
En de totale ophanging.
Hier worstel ik zelf nog wat mee.
(PS, de koeler zal nu wel een heel stuk minder operationeel gaan zijn.)
 
Zie er heel goed uit. Hoewel Jack in principe gelijk heeft heb ik er maar eentje hangen op mijn meter bak omdat de kosten voor 2 stuks mij te hoog werden. Moet zeggen dat, hoewel de hoeken inderdaad iets donkerder zijn, de LPS/SPS koralen het hier ook prima mee doen. Op hoeveel procent branden de lampen nu?
 
Oh, en een extra vraagje (of twee): hoe hoog boven het wateroppervlakte hangen ze (gemeten vanaf onderkant lamp)?

En hangen ze, van voor naar achter gezien in het midden?
9
Oh, en een extra vraagje (of twee): hoe hoog boven het wateroppervlakte hangen ze (gemeten vanaf onderkant lamp)?

En hangen ze, van voor naar achter gezien in het midden?
18 cm tot het water oppervlakte en ze hangen meer naar achteren en niet in het midden omdat de kap hoger moet worden en deze wilde ik zo laag mogelijk houden. De bovenkant is open ivm warmte
 
Zie er heel goed uit. Hoewel Jack in principe gelijk heeft heb ik er maar eentje hangen op mijn meter bak omdat de kosten voor 2 stuks mij te hoog werden. Moet zeggen dat, hoewel de hoeken inderdaad iets donkerder zijn, de LPS/SPS koralen het hier ook prima mee doen. Op hoeveel procent branden de lampen nu?
80%
 
Mooi hoor.
Ik heb er ook 3 in de lengte liggen op 160*70*60(wh).
Kun je een paar detail foto's tonen van de ophangen van de units aan het aluminium profiel?
En de totale ophanging.
Hier worstel ik zelf nog wat mee.
(PS, de koeler zal nu wel een heel stuk minder operationeel gaan zijn.)
Haha jazeker, maar ik hou hem erbij Michel😁
 
Bovenaan