Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Orphek or 90

dreamworld

Senior Forumlid
Is er hier iemand bekend met de orphek or 90

Wil binnenkort een hele nieuwe bak gaan starten alleen de vrouw wil een gesloten kap

Dus deze lijken mij er het meest voor geschikt tenzij ik t5 zou nemen


Maar heeft iemand deze balken en hoe zijn de ervaringen ermee

Alvast dank voor de moeite
 
Kan je niet een hoge gesloten kap bouwen? Dan heb je veel meer vrijheid qua verlichting.
 
Kan je niet een hoge gesloten kap bouwen? Dan heb je veel meer vrijheid qua verlichting.


Dat is zeker mogelijk heb nog alle vrijheid
Maar welke led zou jij aanraden of welke verlichting
 
Welk formaat bak wil je starten? Wat wil je gaan houden? Hoe zie je de aquascape voor je?
 
Welk formaat bak wil je starten? Wat wil je gaan houden? Hoe zie je de aquascape voor je?


Bak wordt 1meter 60 60
Gemengd rif russen zoas en sps
Aquascape open opbouw met reef braches om de bak te kunnen vullen
 
Ik heb een OR90 1 Reef daylight achter mijn hoofdverlichting. Geeft echt veel licht. Ze moeten wel redelijk hoog boven de bak hangen. Bij mij ongeveer 25cm. Als ik de foto's zie op de Orphek site, hangen ze vaak nog hoger. Als je 3 bars neem op 60cm zul je daar aan moeten denken, neem je er 4 kun je met 10cm denk ik wel volstaan. Zeker met 120 graden lenzen.
Neem anders gewoon contact op met james@orphek.com, die kan je zeker adviseren.
 
Ik wil idd 4 balken nemen op 15 cm boven het water

2 keer reefdaylight
1 keer blue sky
1 keer uv

Zou dit goed zijn denken jullie ?

Alvast weer bedankt voor je advies
 
Ik heb 3 balken ervan liggen
White blue uv
Zijn 125 cm lang
Heb nu de orphek v2 gekocht
 
Ik denk dat je in jouw geval met vier van deze balken ver komt. De kleurweergave met Orphek led is altijd erg mooi vind ik. Over groei heb ik ook nooit te klagen gehad. Zorg wel voor enkele ventilatoren als koeling in de kap. Dat is beter voor je aquarium en voor de balken zelf.
 
Bij orphek zelf

Wel even opletten ze leveren nu de or2 ledlampen iit

Is een nieuw vatiant met een nog beter spectrum
 
Bovenaan