Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Iq13 reef

white shark

ZeewaterForum gebruiker
Hi, jaren geleden meerdere zeewaterbakken gehad of zelf gemaakt. Sinds gister toch weer heel klein een herstart gemaakt.
 

Bijlagen

  • 20190405_160103.jpg
    20190405_160103.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 149
  • 20190406_202738.jpg
    20190406_202738.jpg
    100,5 KB · Weergaven: 164
  • 20190406_201135.jpg
    20190406_201135.jpg
    102,6 KB · Weergaven: 161
Hi, jaren geleden meerdere zeewaterbakken gehad of zelf gemaakt. Sinds gister toch weer heel klein een herstart gemaakt.
Vanmiddag water en een supermooi stuk steen gehaald bij coral sea ijmuiden...
Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat worden..
 
Ja leuk bakkie..ik heb hem ook.
Ik had eerst ook een grote steen erin, nu wat keiner kan je er beter omheen.
Trouwens wel makkelijk 13 Liter..100% waterwissel is zo klaar :)
Veel plezier ermee..
 
Ik heb er geen visjes is.alleen koraal op dit moment..wat moet je er verder indoen, garnaaltje misschien
Ja soms als de waardes op beginnen te lopen doe ik wel zeg 90 wissel..en de waardes in zo,n klein bakkie gaat hard.
Maar gebruik he nu ook als quarantaine bakkie.
En ik heb er een buitenboort afschuimer aanhangen .. ruim over bemeten voor die 13 Liter :)
 
ik overweeg deze eigenlijk ook... voor op de slaapkamer. is deze stil? (afschuimer en pompje)? wil ook wel een slapen in mn slaapkamer;)
 
Hangt af van je luchtpompje natuurlijk..mijn buitenboort schuimer is wel stiller dan een luchtpompje..maar verder is ie erg stil, toch white shark?..ik ben aardig doof.
Zou iid wel in de slaapkamer kunnen .. je brengt me op een iedee :)
 
ik overweeg deze eigenlijk ook... voor op de slaapkamer. is deze stil? (afschuimer en pompje)? wil ook wel een slapen in mn slaapkamer;)
Zou best kunnen hoor! Inderdaad luchtpompje maakt beetje lawaai...maar op stukkie vloerbedekking valt het mee..
 
Nu een paar dagen later merk ik wel dat het erg puzzelen is zo'n klein bakkie....maar verder werkt het tot nu toe redelijk.
Het filtertje trekt hem in 2 uurtjes weer kraak helder.
 
Ik heb er geen visjes is.alleen koraal op dit moment..wat moet je er verder indoen, garnaaltje misschien
Ja soms als de waardes op beginnen te lopen doe ik wel zeg 90 wissel..en de waardes in zo,n klein bakkie gaat hard.
Maar gebruik he nu ook als quarantaine bakkie.
En ik heb er een buitenboort afschuimer aanhangen .. ruim over bemeten voor die 13 Liter :)
Hey koolstofje heb jij die filter zakjes sponsjes er nog in?
 
Nee ik heb er alleen een klein zakje fosfaat killer ingedaan..sponsjes en de rest eruit gehaald, ook het waterpompje, afschuimer doet de circulatie wel. Steen is meer dan groot genoeg, dus filter niet echt nodig :)
 
Het standaard schuimertje schuimt....maar er komt nog geen bruine afvalproducten in het opvang bakje... verder alles redelijk stabiel..
 
Hoi,
Ik heb deze ook gestart voor erbij. Er zitten nu alleen nog verschillende buttons in.
Heeft een van jullie al ander leven toegevoegd? Ik zit te twijfelen om er een aantal sexy shrimps in te doen.
 
Hoi,
Ik heb deze ook gestart voor erbij. Er zitten nu alleen nog verschillende buttons in.
Heeft een van jullie al ander leven toegevoegd? Ik zit te twijfelen om er een aantal sexy shrimps in te doen.
Hi, bij mij loopt het nu vanaf 6 april... inmiddels doet het afschuimertje prima zijn werk!! Zie foto..
 

Bijlagen

  • 20190520_172822.jpg
    20190520_172822.jpg
    78 KB · Weergaven: 53
Hi, bij mij loopt het nu vanaf 6 april... inmiddels doet het afschuimertje prima zijn werk!! Zie foto..

Ik heb er heel fijn koraalzand in dat gerenigd wordt door een geringde goby. Verder levend steen. Keniaboompje. Sterpoliep bruin en groen. Kleine rode tepelanemoon. Het is niet een bakkie wat je neer zet en geen omkijken meer naar hebt... ik ben er elke dag wel even mee bezig. De waterwaardes moet je goed in de gaten houden, mooist is als je er nog een systeem naast heb draaien. Ik heb in de schuur nog een backup systeem draaien van 30 liter. Verder is het een leuk bakkie voor dat geld.
 
Nee heb al op het forum gezocht maar niets gevonden..
 
Bovenaan