Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ricordea vast zetten op een steen.

Timalmere69

ZeewaterForum lid
Nou heb ik 3 losse ricordea’s hoe zet ik die vast op een stuk levendsteen.
Iemand een tip .

Alvast bedankt Tim
 
Hey Tim,

Destijds heb ik ze buiten de stroming op een klein steentje gezet. Dan kan je ze later makkelijk verplaatsen.
Een klein elastiekje dat niet te vast zit doet soms ook wonderen.
Als laatste mogelijkheid heb je van die soort lijm die je warm kan maken, dat zou je kunnen proberen?
Anders is het gewoon geluk hebben :p

Succes met de rico's!
Groet jordy
 
Als je een drinkglas neemt , daar een stukje steen in doet en daar de oor bij plaatst dan hecht de oor zich vanzelf.
Het glas zet je gewoon in het zand op de bodem van je bak.
 
Hey Tim,

Destijds heb ik ze buiten de stroming op een klein steentje gezet. Dan kan je ze later makkelijk verplaatsen.
Een klein elastiekje dat niet te vast zit doet soms ook wonderen.
Als laatste mogelijkheid heb je van die soort lijm die je warm kan maken, dat zou je kunnen proberen?
Anders is het gewoon geluk hebben :p

Succes met de rico's!
Groet jordy
 
Bedankt voor de reacties .

Ik heb ze met een paar druppels secondelijm vast weten te krijgen, ik moet zeggen ze doen het nog goed .
Ik laat ze nog effies in een apart mandje in me aqua , volgende week als ze nog goed eruit zien . Gaan ze op hun plek.

Gr Tim
 
Warme lijm lijkt me niet slim op levend weefsel. Secondenlijm kan helpen, maar in een mandje of glas op wat grof grind of op steentjes werkt op lange termijn nog veel beter.
 
Warme lijm lijkt me niet slim op levend weefsel. Secondenlijm kan helpen, maar in een mandje of glas op wat grof grind of op steentjes werkt op lange termijn nog veel beter.
Hoi tanne , ik heb een paar druppels secondelijm op een steen gedaan, en de ricordea erop gezet , ik moet zeggen hij zit vast en doet het goed.
Warme lijm lijkt mij ook geen goede oplossing . Ik heb er 1 met lijm gedaan en de andere 2 inderdaad op grof grind gezet , nou maar afwachten .
 
Het probleem met vast lijmen is dat je weinig tot geen nieuwe krijgt omdat ze niet kunnen bewegen. Als je ze in een glas zet en zich zelf laten hechten dan elke keer als ze een stukje bewegen laten ze iets van zich zelf achter dat dan weer uit groeid tot een nieuwe.
 
Het probleem met vast lijmen is dat je weinig tot geen nieuwe krijgt omdat ze niet kunnen bewegen. Als je ze in een glas zet en zich zelf laten hechten dan elke keer als ze een stukje bewegen laten ze iets van zich zelf achter dat dan weer uit groeid tot een nieuwe.[/
Dat is natuurlijk ook weer zo, er moeten wel meer komen. Nou ze staan in een glas 👍
Bedankt voor de info .
 
Bovenaan