Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vertraagde maar geslaagde klachtafhandeling Tunze

Kortom: geen Tunze meer, al krijg ik het cadeau gebruik ik ze niet.

Misschien vragen nu meer mensen zich hetzelfde als ik. Wat ga je nu met de pomp doen die je terug krijgt?

Blijf je bij wat je schrijft of was de tekst iets te voorbarig
 
Neemt nog altijd niet weg dat sommige gebruikers zoals ik minder geluk hebben gehad en in de kou bleven staan!
Zal bij andere merken ook wel het geval zijn maar het ging hier over Tunze en dan is het niet verkeerd om ervaringen te delen, wel integendeel.
Zou er misschien een belanghebbende dit verkeer hebben gelezen:p
 
Stromingspomp is gelukkig toch nog binnengekomen bij Tunze, en is onder coulance gerepareerd. Zojuist bericht dat ze de pomp hebben verzonden.

Ik ben te voorbarig geweest met het verkondigen van m'n mening over de service.

Misschien ook wel heel verstandig om deze melding ook even in je eerste post te melden.
Je maakt Tunze al direct zwart, terwijl zij geen garantie kunnen geven op iets wat ze in eerste instantie niet ontvangen hebben. En vervolgens wordt het probleem nog netjes opgelost ook!

Ook had je zelf beter kunnen weten door de pomp niet zonder track-trace te versturen! (Wordt op allerlei consumenten pagina's als Consuwijzer of Kassa / Radar, etc vermeld.)
Was de zending echt verloren gegaan, dan staat Tunze volledig in hun recht.

- Je bent zelf aansprakelijk voor het versturen van goederen. Of dit nu naar een winkelier is of een fabrikant. Dus altijd aangetekend en eventueel als extra optie ook verzekerd versturen. (Aangetekend is maar tot een laag bedrag verzekerd, kun je aanvullen met de extra verzekering.)

Ook een leermomentje lijkt mij.
Iets in het buitenland kopen is misschien wel goedkoper, maar had je de pomp in Nederland een je LFS aangeschaft, dan had de LFS het vervolgens met Tunze of de Nederlands distributeur mogen oplossen.
En grote kans dat je ook nog eens een pomp te leen krijgt tot jouw pomp weer retour is.
 
Ook een leermomentje lijkt mij.
Iets in het buitenland kopen is misschien wel goedkoper, maar had je de pomp in Nederland een je LFS aangeschaft, dan had de LFS het vervolgens met Tunze of de Nederlands distributeur mogen oplossen.
En grote kans dat je ook nog eens een pomp te leen krijgt tot jouw pomp weer retour is.
Dat is iets dat inderdaad vaak onderschat wordt. Ik ben erg blij met de ondernemers die -in de tijd dat je vanuit je stoel binnen no-time de halve wereld in huis hebt- een winkel runnen en zo onze hobby mogelijk maken. Natuurlijk wordt daar wat verdiend, maar ik moet de eerste aquariumwinkelier nog tegenkomen die rijk is geworden van zijn werk. Fijn dat het nu met je pomp is opgelost.
 
Misschien ook wel heel verstandig om deze melding ook even in je eerste post te melden.
Je maakt Tunze al direct zwart, terwijl zij geen garantie kunnen geven op iets wat ze in eerste instantie niet ontvangen hebben. En vervolgens wordt het probleem nog netjes opgelost ook!

Ook had je zelf beter kunnen weten door de pomp niet zonder track-trace te versturen! (Wordt op allerlei consumenten pagina's als Consuwijzer of Kassa / Radar, etc vermeld.)
Was de zending echt verloren gegaan, dan staat Tunze volledig in hun recht.

- Je bent zelf aansprakelijk voor het versturen van goederen. Of dit nu naar een winkelier is of een fabrikant. Dus altijd aangetekend en eventueel als extra optie ook verzekerd versturen. (Aangetekend is maar tot een laag bedrag verzekerd, kun je aanvullen met de extra verzekering.)

Ook een leermomentje lijkt mij.
Iets in het buitenland kopen is misschien wel goedkoper, maar had je de pomp in Nederland een je LFS aangeschaft, dan had de LFS het vervolgens met Tunze of de Nederlands distributeur mogen oplossen.
En grote kans dat je ook nog eens een pomp te leen krijgt tot jouw pomp weer retour is.

Best hoor een hele preek, echter heb ik al eerder aangeven dat de communicatie met een medewerker van Tunze niet goed verliep, als je de e-mails zou lezen kom je deels terug op je verhaal.
Maar goed uiteindelijk is het probleem opgelost en weer voorruit kijken :)
 
Dat is iets dat inderdaad vaak onderschat wordt. Ik ben erg blij met de ondernemers die -in de tijd dat je vanuit je stoel binnen no-time de halve wereld in huis hebt- een winkel runnen en zo onze hobby mogelijk maken. Natuurlijk wordt daar wat verdiend, maar ik moet de eerste aquariumwinkelier nog tegenkomen die rijk is geworden van zijn werk. Fijn dat het nu met je pomp is opgelost.

Hoi Tanne, de stromingspompen zijn gekocht in een winkel Meerwasser Bartelt, echter verwezen ze me door naar Tunze.
Wat inderdaad een voordeel is, als je koopt bij een goeie winkel, zij ervoor zorgen.
 
Hoi Tanne, de stromingspompen zijn gekocht in een winkel Meerwasser Bartelt, echter verwezen ze me door naar Tunze.
Wat inderdaad een voordeel is, als je koopt bij een goeie winkel, zij ervoor zorgen.
Zuinig zijn op de goede winkeliers. Bartelt pakt dus wel de winst, maar maakt zich er erg makkelijk vanaf. Niet netjes vind ik dat!
 
Zuinig zijn op de goede winkeliers. Bartelt pakt dus wel de winst, maar maakt zich er erg makkelijk vanaf. Niet netjes vind ik dat!

Jazeker goeie winkeliers zijn er gelukkig ook nog wel, die de zaak oprecht runnen en met passie.
En als de prijs iets hoger ligt, gun je 't de ondernemer en krijg je hulp bij afhandelen reparatie.

Groet,
Marco
 
Te vroeg gejuicht, probleen is weer teruggekeerd. Sinds gisterenmiddag hetzelfde euvel.
Maar weer op de post doen...of de prullenbak in...
 
In gebreke stellen en geld terug eisen lijkt me een beter idee.
Is een ondeugdelijk product
Je wilt een partij die je niet hoeft te helpen en dit uit coulance toch gratis doet in gebreke gaan stellen en geld eisen? Geef ik weinig kans ;)
Daarvoor zul je echt naar de verkoper moeten.
 
Laatst bewerkt:
In gebreke stellen en geld terug eisen lijkt me een beter idee.
Is een ondeugdelijk product
Ik heb Tunze een email gestuurd met de opmerking dat het probleem weer teruggekeerd is. Wacht af waar zij meekomen. Hoor ik niets of bieden ze geen oplossing, prima. Er zijn genoeg andere merken.
 
Ik heb Tunze een email gestuurd met de opmerking dat het probleem weer teruggekeerd is. Wacht af waar zij meekomen. Hoor ik niets of bieden ze geen oplossing, prima. Er zijn genoeg andere merken.

Ik vind dit allemaal persoonlijk erg makkelijk. Wat Tunze nu allemaal voor je doet is serieus tof hoor.
Denk dat je ook wel mag vermelden naar Tunze dat de winkelier waar je het product gekocht hebt, je in gebreken achter laat en niet Tunze zelf.

Tuurlijk is het hun product maar deze communicatielijn is niet zoals het normaal gesproken moet zijn. Jij hebt ergens een product gekocht, waarom deze moeite niet doen bij de winkelier in Duitsland? Een doorverwijzing naar Tunze vind ik persoonlijk van de winkelier erg kort door de bocht. Je staat achter een bepaald product en daar verleen je als winkelier service aan. Heb je problemen met een product dan gaat de winkelier met het merk/distribiteur in conclaaf over oplossingen. En niet de klant.

Dus ik snap deze directe lijn incl dit draadje niet richting Tunze. Het lijkt wel of je de frustratie van je af wil schrijven in het publieke. Wat al eerder gezegd is, is dat Tunze wel wat kan leiden maar wees met dit soort uitlating uiterst voorzichtig.
 
Je wilt een partij die je niet hoeft te helpen en dit uit coulance toch gratis doet in gebreke gaan stellen en geld eisen? Geef ik weinig kans ;)
Daarvoor zul je echt naar de verkoper moeten.

daar had ik even overheen gelezen.
je hebt een punt
 
In heel Europa geldt dezelfde systematiek. Je dient je beklag te doen bij de verkopende partij.
Is dat een winkelier, dan begint daar je traject.
Is dat een fabrikant, dan begint daar je traject.
In dit geval had je dus moeten beginnen bij Bartelt. En Bartelt dient met een oplossing te komen.
De acties van Tunze zijn alleen maar lovenswaardig.
(Maar wel jammer, dat het probleem niet verholpen wordt.)

In plaats van een avondje forum struinen, of aquarium poetsen zou men ook eens kunnen beginnen met het lezen van onderstaande link, en alles wat daar uit voortvloeit:
https://www.rijksoverheid.nl/onderw...d/wat-zijn-mijn-rechten-bij-aankoop-in-europa
 
Ik vind dit allemaal persoonlijk erg makkelijk. Wat Tunze nu allemaal voor je doet is serieus tof hoor.
Denk dat je ook wel mag vermelden naar Tunze dat de winkelier waar je het product gekocht hebt, je in gebreken achter laat en niet Tunze zelf.

Tuurlijk is het hun product maar deze communicatielijn is niet zoals het normaal gesproken moet zijn. Jij hebt ergens een product gekocht, waarom deze moeite niet doen bij de winkelier in Duitsland? Een doorverwijzing naar Tunze vind ik persoonlijk van de winkelier erg kort door de bocht. Je staat achter een bepaald product en daar verleen je als winkelier service aan. Heb je problemen met een product dan gaat de winkelier met het merk/distribiteur in conclaaf over oplossingen. En niet de klant.

Dus ik snap deze directe lijn incl dit draadje niet richting Tunze. Het lijkt wel of je de frustratie van je af wil schrijven in het publieke. Wat al eerder gezegd is, is dat Tunze wel wat kan leiden maar wees met dit soort uitlating uiterst voorzichtig.
Is er toch garantie op reparatie?
 
Is er toch garantie op reparatie?
Dit topic begint een beetje een vervelende wending te nemen. De fabrikant doet het m.i erg netjes en voor mij is dit een reden om gewoon bij Tunze te blijven. Ik snap dat er zo ondertussen wat frustratie achter zit, maar fabrikant bashen is niet echt de juiste manier. Leg je claim neer bij de verkoper en laat die het verder afhandelen.
 
Bovenaan