Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vissen dood

Bdiepens

ZeewaterForum lid
Ik merk de laatste tijd dat vissen dood gaan. In de aquariumzaak hadden ze het erover of ik Savonds wel is getik op de ruit hoor en dat klopt. Kan het zijn dat er iets in de stenen zit wat het munt op me vissen. Zo ja wat doe ik er tegen?
 
Tja, het moet dan wel een groot exemplaar zijn denk ik. Jaren een mantis in m'n bak gehad zonder problemen. Je hoort idd getik maar ik kan me niet voorstellen dat een kleine mantis hier verantwoordelijk voor zou zijn.
Zijn je waterwaarden ok? Geen stoffen gebruikt die gevaarlijk zijn voor het aquatisch milieu?
Lijkt me meer op een vergiftiging.
Is het gedrag van je vissen "normaal" ?
 
Tja, het moet dan wel een groot exemplaar zijn denk ik. Jaren een mantis in m'n bak gehad zonder problemen. Je hoort idd getik maar ik kan me niet voorstellen dat een kleine mantis hier verantwoordelijk voor zou zijn.
Zijn je waterwaarden ok? Geen stoffen gebruikt die gevaarlijk zijn voor het aquatisch milieu?
Lijkt me meer op een vergiftiging.
Is het gedrag van je vissen "normaal" ?
Verder alles normaal zover ik kan zien.
 
Welke vissen heb je verloren?
Een mantis die tikt hoort tot de 'smashers'. Over het algemeen eten deze krabben, garnalen en slakken. De 'spearers' hebben puntige poten en vangen vis. Maar deze tikken niet (omdat ze de hamer missen).
Hooguit dat een smasher een visje pakt dat in of bij z'n holletje verblijft, anders zou ik het probleem toch ergens anders zoeken
 
Bovenaan