Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Gafzak

MVW

Senior Forumlid
Ik gebruik 2 gafzakken, twee pvc leidingen vanuit de overloop.
De situatie is dat de pvc buis onder de waterlijn ophoud, om kletterend geluid te voorkomen.
Enige nadeel is dat op 't moment dat de gafzak verwijderd word er een deel vuil weer in de sump terecht komt.

Weet iemand een oplossing?
Dank
 
Dat is bij mijn Reefer ook, maar geen problemen met het uithalen van de gafzak. Of bedoel je dat de PVC leidingen in je gafzak uitkomen? In dat geval kun je misschien het laatste stukje van de PVC verwijderbaar maken zodat je die met het schoonmaken van je gafzak mee kunt nemen?
 
Dat klopt, pvc komt uit onder water in de gafzak.
Goed idee een schuifkoppel systeem te maken, ik dat proberen. Dank.
 
Denk dat je te lang wacht dat dus de gafzak te vuil is.

Heb dat vroeger ook op zelfde manier gebruikt en nooit vuil gehad dat uit de gafzak in de sump eruit kwam.
Maar ververste die toch om de 3 dagen voor het vuil te hoog in de gafzak zat.

Ik had van die nogal stijve, schoof die langs pvc buis naar beneden en klapte deze om-dicht en zo uit de sump, kwam niks vuil uit.


ps Nu gebruik ik filterwatten, is beter dan die ondingen van gafzakken.
 
Denk dat je te lang wacht dat dus de gafzak te vuil is.

Heb dat vroeger ook op zelfde manier gebruikt en nooit vuil gehad dat uit de gafzak in de sump eruit kwam.
Maar ververste die toch om de 3 dagen voor het vuil te hoog in de gafzak zat.

Ik had van die nogal stijve, schoof die langs pvc buis naar beneden en klapte deze om-dicht en zo uit de sump, kwam niks vuil uit.


ps Nu gebruik ik filterwatten, is beter dan die ondingen van gafzakken.
In mijn RSR heb ik 1 filtercup met watten en 1 gafzak, deze zat er standaard bij. Nu heb ik ook filterwatten in mijn cup gedaan maar deze stroomt al na 2 dagen over tetwijl de gafzak gewoon doorstroomt. Als ik de cup of de gafzak eruit laat dan hoor je het water vallen dat is dus geen optie. Ik denk er juist daarom om om nog een 2e gafzak in te brengen.
 
In mijn RSR heb ik 1 filtercup met watten en 1 gafzak, deze zat er standaard bij. Nu heb ik ook filterwatten in mijn cup gedaan maar deze stroomt al na 2 dagen over tetwijl de gafzak gewoon doorstroomt. Als ik de cup of de gafzak eruit laat dan hoor je het water vallen dat is dus geen optie. Ik denk er juist daarom om om nog een 2e gafzak in te brengen.
Is dit een goed idee of zijn er andere mogelijkheden?
 
Ik heb in mijn reefer 250 ook 2 gafzakken zitten.
Zo wordt naar mijn idee het vuil verdeeld over 2 gafzakken mijn overloop geeft nauwelijks geluid.
Ik zou er dus ook gewoon 2 in hangen.
Gr Roel
 
Ik heb in mijn reefer 250 ook 2 gafzakken zitten.
Zo wordt naar mijn idee het vuil verdeeld over 2 gafzakken mijn overloop geeft nauwelijks geluid.
Ik zou er dus ook gewoon 2 in hangen.
Gr Roel
Bedankt voor je antwoord Roel, ik ga er ook eentje bij kopen, hoe lang laat je de gafzakken erin zitten zonder dat je last krijgt van de vervuiling en dit je waterwaarden beïnvloed?
 
Ik gebruik 50Mu zakken en die spoel ik 1 keer in de 2 a 3 dagen uit onder de lauwe kraan.
Als je 200 Mu gebruikt zal dat misschien 1 keer in de week zijn.
Gr Roel
 
Bovenaan