Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

TRITON core7 drama....

reeffred

ZeewaterForum lid
Na een aantal jaren de Balling methode te hebben gebruikt ben ik dit voorjaar overgestapt naar de Triton core 7.
Niets mis mee en het spreekt natuurlijk wel aan om geen waterwissels meer te hoeven doen. Misschien niet de goedkoopste methode maar als dat het probleem is moet je direct stoppen met deze hobby. Altijd een hoge pet op gehad van Triton dus durfde wel de overstap te maken. Ging allemaal goed tot ik het op had !!!! Dan haal je gewoon nieuwe zou je zeggen maar niet dus Triton is van verpakking verandert de plastic flessen zijn omgeruild voor die oude papieren melkpakken. Beter voor het milieu en dat is altijd goed. Wel jammer dat de vloeistof de lijm is gaan oplossen en de pakken gaan lekken. Daar waar ik alles haal had de boel ook al staan lekken.De importeur had alles terug gestuurd naar triton en zit te wachten op een nieuwe zending...al een tijdje:confused:.

Heel verhaal maar denk dat Triton hier toch echt een flinke blunder heeft gemaakt aangezien er nu veel klanten droog staan.
De winkel waar ik het koop heeft snel een alternatief gezocht omdat hij de klant ook tevreden moet houden en gaat ook niet verder met Triton. Kan dan natuurlijk op zoek gaan naar oude voorraad [de plastic flessen] maar ze schijnen de vloeistof ook verbeterd/verandert te hebben.

Andere merken komen nu snel met alternatieven want die liggen niet te slapen.
 

Bijlagen

  • DSCF2738.jpg
    DSCF2738.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 100
Ik begreep dat er een batch slechte pakken in de handel was en dat die batch is teruggehaald bij de groothandels. Maar als je winkelier nog oude spullen heeft... Zelf gebruik ik de 10 liter jerrycans, geen gedoe met lekken dus.
 
Kom langs in de winkel "Diebo" en laat je Triton flessen of doseercontainers vullen.


Triton heeft recent een nieuwe verpakking geïntroduceerd. De kunststof flessen zijn vervangen voor de milieuvriendelijkere melkpakken. Helaas bleek echter al snel dat deze verpakkingen snel gaan lekken. Om deze reden is een complete serie retour gegaan naar Triton en is er sprake van uitlopende voorraden.


Naar verwachting zal begin december weer nieuwe Triton worden uitgeleverd. Om tot die tijd gebruikers aan voorraad te helpen willen wij graag de service verlenen om Triton flessen en containers te vullen.


Alleen per 1 ltr mogelijk voor de CORE7 Reef Supplements en CORE7 Base Elements. Er worden voor deze service geen handelingskosten in rekening gebracht.
 
Waar koop je die dan Tanne?

Heb die nog nergens aangeboden gezien!
Op bestelling. Ik heb inmiddels de eerste set van 10 liter er al doorheen. Het is per liter iets goedkoper dan losse flessen, een set jerrycans van 10 liter kost ongeveer evenveel als 8 sets literflessen.

Ik maak het toch wel op, dus voor mij is het een interessante optie.
 
Goede service!
Zag vanmiddag dat het ook voor mij bijna zover is.
Hopelijk is er snel genoeg weer voorraad anders idd bijvullen.
10L jerrycans zijn leuk maar als je geen machine kamer hebt is hij bijna niet haalbaar.
 
De 1ste batch bleek idd snel lek te gaan. Dit is zoals gezegd nu dan ook opgelost. Je kan bij verschillende sponsoren online nieuwe flessen/pakken kopen.
Het was idd een forse blunder maar ze hebben het wel direct aangepakt.

Wat ik echter niet wist is dat ze het een en ander veranderd hebben, dit heb ik blijkbaar gemist? Wat zou dit zijn dan?
 
Afgelopen vrijdag had de importeur de Jong nog steeds niets op voorraad en die werden er ook niet vrolijk van.
 
De meeste leveranciers van de 1 liter flessen/pakken kunnen de 10 liter ook wel voor je leveren als je daar naar vraagt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Goede service!
Zag vanmiddag dat het ook voor mij bijna zover is.
Hopelijk is er snel genoeg weer voorraad anders idd bijvullen.
10L jerrycans zijn leuk maar als je geen machine kamer hebt is hij bijna niet haalbaar.
Je kunt die jerrycans ook ergens anders opslaan en andere reservoirs eruit bijvullen. Wel 3a en 3b liefst zo opslaan dat ze niet te koud worden om zo te voorkomen dat er kristallen in ontstaan.
 
Ik vul de oude 1 liter flessen opnieuw vanuit de 10 liter, de tien liters staan op zolder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Ik gebruik ook de 10 liter cans en hebt ze vorige week nog in huis gekregen.
Diebo en Koraalrif Helmond kan deze leveren.
 
Zag dat de literpakken weer leverbaar zijn,duurde eventjes maar het kan weer.
Verpakking verbeterd staat nu zelfs in brailleschrift op de verpakking wat erin zit.
Winkelier verzekerde mij dat hij erg weinig slechtziende/blinde klanten had....maar de bedoeling zal goed zijn van Triton.
 
Zag dat de literpakken weer leverbaar zijn,duurde eventjes maar het kan weer.
Verpakking verbeterd staat nu zelfs in brailleschrift op de verpakking wat erin zit.
Winkelier verzekerde mij dat hij erg weinig slechtziende/blinde klanten had....maar de bedoeling zal goed zijn van Triton.

Niet slecht gezien, een partner van een aquariaan moet maar blind zijn en denken dat het een pak melk is :(
 
En toch zijn er slechtzienden die een aquarium hebben hoor, in Melle zit er eentje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Niet slecht gezien, een partner van een aquariaan moet maar blind zijn en denken dat het een pak melk is :(
Stond hier een keer fytoplankton in een petfles in de koelkast. schoonpa kreeg dorst en nam een slok hehe

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Bovenaan