Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Opstart triton

ticoliti

ZeewaterForum lid
Beste,

Ik ben nu de laatste stap voor het starten van triton.

Het enigste waar ik mee zit is hoeveel ik moet gaan doseren... ik heb de triton core7 met 4 flessen (1-2-3a-3b) op de flessen staat er 2 ml per dag als men kh 8 is... nu had ik de kh een beetje te veel opgedreven naar 9 dus moet ij wachten tot deze tot 8 gezakt is.

Alle hulp is welkom!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Beste,

Ik ben nu de laatste stap voor het starten van triton.

Het enigste waar ik mee zit is hoeveel ik moet gaan doseren... ik heb de triton core7 met 4 flessen (1-2-3a-3b) op de flessen staat er 2 ml per dag als men kh 8 is... nu had ik de kh een beetje te veel opgedreven naar 9 dus moet ij wachten tot deze tot 8 gezakt is.

Alle hulp is welkom!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Hallo,

Inderdaad wachten tot de Kh op 8,0 staat en dan beginnen met doseren.Dan ook elke dag de Kh meten en als de Kh zakt de doseringen opdrijven.Dit doe je verder tot dat de Kh stabiel blijft op 8,0.Daarna nu en dan de Kh meten en bijsturen waar nodig.Dus komt de Kh boven 8,0 dan de doseringen verminderen.

Grtz Denis.
 
En ik heb ondertussen al vernomen dat ik 5 tot 10 min tussen elke doseren laat? En hoe zit het met het aantal doseren? Hoe bereken ik dit? Alvast bedankt voor de reactie

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
En ik heb ondertussen al vernomen dat ik 5 tot 10 min tussen elke doseren laat? En hoe zit het met het aantal doseren? Hoe bereken ik dit? Alvast bedankt voor de reactie

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Hé,

Het aantal doseringen hoef je niet de berekenen.Gewoon de doseringen spreiden over 24u00.Als je begint met 2ml kan je nog niet spreiden maar éénmaal meer gaat moeten doseren kan je dit beginnen spreiden.Een voorbeeld ,als je aan 10ml zit kan je dit spreiden naar 2 maal 5ml of 5 maal 2ml.Het laatste is altijd beter,;).Wanneer je natuurlijk nog veel meer moet doseren worden de doseringen groter.Ander voorbeeld dan,een verbruik van 80ml spreid je dan als 10 maal 8ml of 8 maal 10ml.Het spreiden van de doseringen is bij hoger verbruik zeker aan te raden omdat je anders te veel schommelingen krijgt.De betere doseerpompen berekenen dit voor het instellen deels voor jou,m.a.w. je geeft alleen het aantal ml en hoeveel keer er moet gedoseerd worden op 24u00 en de doseerpomp stelt zelf de uren van dosering in.Hopelijk kan je hier al mee verder,;).

Grtz Denis.
 
Zeker weten dat ik hier meer door weet! En mogen de dosering nu gelijk of niet? En ik moet 2 ml per 100l instellen he?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Hé,

Het aantal doseringen hoef je niet de berekenen.Gewoon de doseringen spreiden over 24u00.Als je begint met 2ml kan je nog niet spreiden maar éénmaal meer gaat moeten doseren kan je dit beginnen spreiden.Een voorbeeld ,als je aan 10ml zit kan je dit spreiden naar 2 maal 5ml of 5 maal 2ml.Het laatste is altijd beter,;).Wanneer je natuurlijk nog veel meer moet doseren worden de doseringen groter.Ander voorbeeld dan,een verbruik van 80ml spreid je dan als 10 maal 8ml of 8 maal 10ml.Het spreiden van de doseringen is bij hoger verbruik zeker aan te raden omdat je anders te veel schommelingen krijgt.De betere doseerpompen berekenen dit voor het instellen deels voor jou,m.a.w. je geeft alleen het aantal ml en hoeveel keer er moet gedoseerd worden op 24u00 en de doseerpomp stelt zelf de uren van dosering in.Hopelijk kan je hier al mee verder,;).

Grtz Denis.
Beste,

Ik meet vandaag men kh en deze blijkt 7.4 te zijn (nog zonder triton te gebruiken) terwijl deze 2 dagen gelden 9.2 was. Ondertussen wel een Water wissel van 10% gedaan met tropic marin bio actief zout. Ik heb hier enkel een red sea product: reef foundation B staan om deze omhoog te halen.. mijn vraag is nu doe ik dit of start ik triton en verhoogt de dosis in het begin zodat de kh wat omhoog klimt om erachter ter de dosis naar beneden te halen?


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Als KH en Ca in balans zijn gewoon met Triton beginnen. Als de KH daalt, meer toevoegen, als de KH stijgt minder. Liefst in het begin dagelijks rond dezelfde tijd meten. Aantal doseringen: zoveel mogelijk om stabiliteit te verkrijgen. Tussen de doseringen 5-10 minuten in laten om neerslag te voorkomen. Doseren op een goed doorstroomd punt in je filtersysteem, bijvoorbeeld in de buurt van je opvoerpomp.
 
Word rechtsreeks boven de opvoerpomp gedoseerd ok hier weet ik alles alled mee! Jammer genoeg is er een pompje kapot van de doseer pomp, af en toe lijkt het dat die doorslipt.. heb er al een nieuw buisje in gestoken blijft het zelfde. Dus eerst naar een nieuw pompje zoeken hopelijk is het dan Opgelost anders een nieuwe.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Yo,

Startdosis is 10 ml/dag en zoals Tanne zegt,in het begin alle dagen de Kh meten zodat deze niet te snel/te veel daalt of stijgt,;).

Grtz Denis.
 
Yo,

Startdosis is 10 ml/dag en zoals Tanne zegt,in het begin alle dagen de Kh meten zodat deze niet te snel/te veel daalt of stijgt,;).

Grtz Denis.
10ml? Dacht te beginnen met 8 omdat er op de fles 2 ml per 100l staan en ik 430l heb

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
10ml? Dacht te beginnen met 8 omdat er op de fles 2 ml per 100l staan en ik 430l heb

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Hé Ticoliti,

Geen probleem, beter laag beginnen dan direct te veel.De Kh omhoog brengen is immers gemakkelijker dan omlaag brengen,;).
 
Hé Ticoliti,

Geen probleem, beter laag beginnen dan direct te veel.De Kh omhoog brengen is immers gemakkelijker dan omlaag brengen,;).
Ok vanaf dat ik een oplossing heb voor 1 motor die het plots niet meer diet begin ik er aan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Bovenaan