Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crowd funding: CORALAB

Ik doneer 50 euro of meer voor CORALAB, in ruil voor een koraal.

  • Ja

    Stemmen: 28 87,5%
  • Nee

    Stemmen: 4 12,5%

  • Total voters
    32
  • Poll closed .

timwijgerde

Beheerder
Beste mensen,

Ik speel al een tijd met de gedachte een nieuw koraallab op te zetten, in samenwerking met de Universiteit Wageningen en enkele sponsors. Dit lab zal zich richten op fundamenteel en praktisch onderzoek naar koraal, waarbij de uitkomsten gratis worden gedeeld zodat aquariumhobbyisten, winkeliers en koraalkwekers hier hun voordeel mee kunnen doen. Ook voor duikers en mensen met een meer algemene interesse in koraalriffen en de zee is deze informatie interessant.

Nu gaat dit nooit lukken zonder de hulp van individuen. Ik heb daarom het volgende bedacht: iedereen die 50 euro of meer doneert, ontvangt een koraal (Stylophora pistillata, Galaxea fascicularis of Acropora millepora) nadat het eerste onderzoek is afgerond. Dit zal in Q1 2018 zijn. Dit koraal zal klein tot middelgroot zijn, iets kleiner dan de grootte van een volwassen vuist. Ook krijgen mensen meteen een rondleiding in het labje.

Op deze manier steunen mensen de opzet van het koraallab en krijgen ze er toch wat voor terug. Ik heb reeds een video in productie om dit verhaal uit te leggen, maar voordat ik echt een campagne publiceer wil ik eens polsen of er interesse is onder de mensen hier, mijn target audience.

Het minimale target is 5000 euro, dus honderd backers bij het minimale donatiebedrag. Wanneer het target niet wordt gehaald, worden alle donaties via PayPal weer teruggestort. Financiering voor de ruimte, wetenschappelijke instrumenten, ondersteunend personeel (studenten) en koralen is er al.

Hieronder kun je een impressie zien van CORALAB, met een oppervlak van ongeveer 45 m2.

Een koraal aankopen ter ondersteuning van CORALAB kan via deze link: www.paypal.me/coralpublications.

CORALAB 2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het ook een goed idee en wil ook doneren [emoji1360]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik wil ook wel een donatie doen. 👍
 
Je krijg van mij 200 euro als start!
Daarnaast zal ik jou verhaal in mijn fb groepen liken en ondersteunen.
Ik verwacht in mijn fb groepen veel sympathie van aquariaanen die iets over hebben voor informatie die de nederlandse zeewater hobby stimuleren en inspireren.

Verder kan je beschikken over al mijn stekken die ik over heb, omdat die nagenoeg nooit de verkoop ingaan maar uitsluitend worden gedoneerd, of gebruikt voor experimentele toepassingen.

Happy Reefing.
 
Mooi initiatief. Ik heb interesse. Ben wel benieuwd naar hetgeen er precies onderzocht gaat worden en wat de doelstellingen van het onderzoek zijn?
Gr. Stefan
 
Nu al ontzettend veel dank voor de positieve reacties! Dit stimuleert mij om door te gaan met CORALAB. Hieronder alvast wat antwoorden.

Super opzet en invulling Tim, ik heb gestemd en wil doneren.

Dank je wel Alex!

Ik vind het ook een goed idee en wil ook doneren [emoji1360]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Goed om te horen, dank je wel!


Bedankt Willem!

Ik wil ook wel een donatie doen. ��

Dat stel ik zeer op prijs Jon!

Super Tim, ik doe mee !

Ook bedankt Arne!

Je krijg van mij 200 euro als start!
Daarnaast zal ik jou verhaal in mijn fb groepen liken en ondersteunen.
Ik verwacht in mijn fb groepen veel sympathie van aquariaanen die iets over hebben voor informatie die de nederlandse zeewater hobby stimuleren en inspireren.

Verder kan je beschikken over al mijn stekken die ik over heb, omdat die nagenoeg nooit de verkoop ingaan maar uitsluitend worden gedoneerd, of gebruikt voor experimentele toepassingen.

Happy Reefing.

Wat kan ik zeggen Glenn.. zeer veel dank!! Samen kunnen we mooie dingen voor elkaar krijgen.

Mooi initiatief. Ik heb interesse. Ben wel benieuwd naar hetgeen er precies onderzocht gaat worden en wat de doelstellingen van het onderzoek zijn?
Gr. Stefan

Dank je Stefan! Om alvast vooruit te lopen op de video: het eerst geplande onderzoek gaat verder waar ik in 2012 met Wageningen UR en Philips Lighting gebleven ben. Wat is de individuele rol van rood en blauw licht in de groei, kleuring en fysiologie van koraal? Wij gaan rood, blauw en wit licht met elkaar vergelijken, door meerdere soorten koraal op te kweken en te kijken naar groei, kleuring, zooxanthellen en fotosynthese efficiency.

Ja hoor, goed idee

Bedankt Jan-Willem!
 
Wat is de individuele rol van rood en blauw licht in de groei, kleuring en fysiologie van koraal? Wij gaan rood, blauw en wit licht met elkaar vergelijken, door meerdere soorten koraal op te kweken en te kijken naar groei, kleuring, zooxanthellen en fotosynthese efficiency.

Dit vind ik ook heel interessant, mede omdat ik ook volop in LED verdiep.
 
Tuurlijk doe ik mee!
 
Als Philips doen we mee, maar persoonlijk wil ik zelf ook een steentje bijdragen!
Leuk initiatief, het is je gegund om er een mooi lab van te maken.
 
Bovenaan