Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De RSM250 van Sacha

Ziet er netjes uit Sacha 👍👍

groeten
michael

dankjewel Michael! Effe gauw in jouw dagboek gekeken maar klopt het nou dat je helemaal niks meer hebt staan momenteel? 😳 Mis je het niet ontzettend? Wat is toentertijd de reden van stoppen geweest als ik vragen mag? 😮

Dankjewel Nick. Lief dat je voor me opneemt. Spijtig dat dit soort mensen op het forum zitten. Meningen zijn uiteraard welkom maar wel onderbouwd en niet met dat soort taalgebruik.

Het blijft toch een hobby waar iedereen zoveel mogelijk plezier in wil hebben.

Ik ga er vanuit dat forumbeheer de reactie nog niet heeft gezien. Ik heb hun overigens wel al ingelicht en hoop dat ze het snel zullen verwijderen.

Tot nu toe elke opmerking die ik plaats verwijderen ze binnen 5 min (als ik weer eens niet lief ben haha) en nu zien ze dit niet? Zeker dat ik weet dat het forum zo erg de actie steunt met de zieke Valerie die ook kanker heeft. Vind dit echt belachelijk! En wat denk jij hiervan @mefisto ?
Niks van aantrekken hoor dat soort mensen zijn er helaas. En altijd alleen op internet [emoji6]

Als iemand een melding naar het forum beheer gestuurd had, was het al veel eerder weggehaald. Ik heb ze nu verwijdert.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Aaahh dat is jammer zeg!

dankjewel Michael! Effe gauw in jouw dagboek gekeken maar klopt het nou dat je helemaal niks meer hebt staan momenteel? 😳 Mis je het niet ontzettend? Wat is toentertijd de reden van stoppen geweest als ik vragen mag? 😮

Jawel heb de reefer 250 waar ik je van de week over zei bij Dabrowski 😄
Houd alleen geen dagboek meer bij.

Geen problemen met de herrie uit de rsm????? ik had der 1 1 meter achter me staan van waar ik s'avonds zit. Ik heb alles uit de kast gehaald om de RSM stiller te krijgen hier enkele tips (ook de RSM 250 ) afschuimer rond om met rubbertjes beplakken van ca 1,5 mm dik geeft i.d.d. problemen met in en uit halen maar scheelt al. 1 meter slang aan het zuig gedeelte van de afschuimer.In het deksel andere ventilatoren. Kijk eens bij Alternate Google het maar is computer shop maar heeft zeker goede en stillere ventilatoren. Circulatie pompen der zijn kleinere(minder warmte ontwikkeling ) en betere. Heb je met de afschuimer al problemen gehad met je rotor?? bij ons wel de rotor was niet in balans en het plastic ging slijten om het magneetje.Dat is open gebarst. Dat schijnt wel vaker voor te komen. Voor leuk alternatief voor koeling als je in een gewoon 1 gezins woning woont leg 25 meter tyleen slang onder je vloer onder het zand met een leuke opvoer pomp onder je vloer is het koel ideaal en zuinige koeling 2 gaatjes boren een een stekker voor de pomp. Helaas werkte de redelijk zware kap niet voor mijn vrouw kan het niet tillen (nek hernia ) dus we zijn over gegaan naar een eheim 300 bak.
Ow ja vergeet bijna de 2 ventilatoren links achter knip met een tang de lameletjes weg scheelt 50 % van de herrie even de ventilatoren der uit halen en met een kniptang en mesje de lamellen weg halen van dat grijze behuizinkje. De bak staat neem ik aan tegen een muur dus die lamellen nutteloos. en ook voor die 2 ventilatoren zijn der bij Alternate betere te vinden die stiller zijn en meer lucht verplaatsen.

groetjes Bob van Wijngaarden

Rubbertjes plakken? Zitten hier geen nadelige stoffen in die je water kwaliteit beïnvloeden?

Geen problemen met de herrie uit de rsm????? ik had der 1 1 meter achter me staan van waar ik s'avonds zit. Ik heb alles uit de kast gehaald om de RSM stiller te krijgen hier enkele tips (ook de RSM 250 ) afschuimer rond om met rubbertjes beplakken van ca 1,5 mm dik geeft i.d.d. problemen met in en uit halen maar scheelt al. 1 meter slang aan het zuig gedeelte van de afschuimer.In het deksel andere ventilatoren. Kijk eens bij Alternate Google het maar is computer shop maar heeft zeker goede en stillere ventilatoren. Circulatie pompen der zijn kleinere(minder warmte ontwikkeling ) en betere. Heb je met de afschuimer al problemen gehad met je rotor?? bij ons wel de rotor was niet in balans en het plastic ging slijten om het magneetje.Dat is open gebarst. Dat schijnt wel vaker voor te komen. Voor leuk alternatief voor koeling als je in een gewoon 1 gezins woning woont leg 25 meter tyleen slang onder je vloer onder het zand met een leuke opvoer pomp onder je vloer is het koel ideaal en zuinige koeling 2 gaatjes boren een een stekker voor de pomp. Helaas werkte de redelijk zware kap niet voor mijn vrouw kan het niet tillen (nek hernia ) dus we zijn over gegaan naar een eheim 300 bak.
Ow ja vergeet bijna de 2 ventilatoren links achter knip met een tang de lameletjes weg scheelt 50 % van de herrie even de ventilatoren der uit halen en met een kniptang en mesje de lamellen weg halen van dat grijze behuizinkje. De bak staat neem ik aan tegen een muur dus die lamellen nutteloos. en ook voor die 2 ventilatoren zijn der bij Alternate betere te vinden die stiller zijn en meer lucht verplaatsen.

groetjes Bob van Wijngaarden

Dankjewel voor alle tips Bob! 😄 Voorlopig stoor ik me niet aan. Hij staat zowel 4m bij mijn bed vandaan als bij de bank (appartementje 😉) maar tot dusver geen last van. Mocht dit veranderen in de toekomst ga ik er zeker wat mee doen.

ik heb het plan om per februari een koeler aan te schaffen dus dan zou watertemperatuur ook geen probleem mogen worden 😊

Heb je ook setjes van nitriet en ph?
Je heb leuke waardes qua po4 en no3. Betekend dat je dus meer kan gaan voeren. Altijd leuk voor je bewoners. Strontium zal wel omhoog moeten richting de 8

Houdt jij de kh altijd zo hoog? ik houd hem rond de 9.

Back
Bovenaan