Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zeovit en bijvulsysteem

Vosken

Senior Forumlid
Ik ben al een tijdje fervent ZEOvit gebruiker, en ik zat me het volgende te bedenken:

Zou het mogelijk zijn om bepaalde toevoegingen van Zeovit te combineren met een automatische bijvulsysteem?

Ik moet per week ongeveer 30 liter water bijvullen, dit doe ik met een vlottersysteem van AM, en 2 jerrycans met osmosewater.
De verdamping per week is heel constant, omdat de temperatuur van mijn bak bijna nooit onder de 24gr en boven de 26gr komt.

Als ik nu de toevoegingen voor 1 week in deze jerrycans verdeel...

Zou dit werken? of zullen de bacteriestammen al uitgestorven zijn voordat deze worden toegevoegd?

Bij welke toevoegingen zou dit wel werken, en bij welke niet?

Ik zou me kunnen voorstellen dat het bij Coral Snow niet mogelijk zal zijn, en bij bijvoorbeeld K Balance weer wel....

Of zijn er andere bijwerkingen?

Misschien is dit een interessante discussie......
 
hallo sander

ik denk dat je beter alles gewoon met de hand moet blijven toedienen,het zou idd wel handig zijn maar ik ben van mening dat je met zeovit er met je neus boven op moet zitten en dat het een beetje finger spitzen geful is . en daarnaast stel dat je bijvul systeem blijft hangen en zo naast het osmose water nog een zooitje toevoegingen er in gooit

ik denk als je het wil automatiseren dat je voor een grotech tec 3 moet gaan en daar bijv. zeostart k balance b balance en dat soort toevoegingen onder moet zetten (dus niet de kleine flesjes waar het met druppeltje per keer gaat)

groeten gerben
 
Die Grotech pompjes, das ook een idee....

Ik werk zelf met 15 liter cans, zou het veel kwaad kunnen dan bijvoorbeeld de Zeobak, en Coralsnow voor 3 dagen in 1 keer in de bak loopt ?(in het ergste geval).

Coral Snow zal er waarschijnlijk voor zorgen dat mijn bak mistig gaat worden.... (Slecht voorbeeld)..
 
De bacteriën zullen het waarschijnlijk niet overleven als je ze in zoet water bewaart. Een aantal andere toevoegingen zul je waarschijnlijk wel op deze manier kunnen toevoegen. Maar naar mijn ervaring werkt het systeem het beste als je dagelijks een minuut de tijd neemt om de toevoegingen handmatig te doseren. Zeostart kan je wel verdunnen met osmosewater en per grotech-doseerpomp toevoegen, dat heb ik ook een flinke poos gedaan.
 
Bovenaan