Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Welke vissen er nog bij zetten ???

ruud2012

ZeewaterForum gebruiker
Hallo ik heb nu een 500 liter bak draaien,en wil graag mijn vissen bestand uitbreiden.
Wie heeft tips voor mij.

Vissen bestand zier er nu als volgt uit:

Vossekop
Zeilvindokter
Koppel nemo's
Koppel kardinaal baars
Citroenlipvis
Blauw gele dwergkeizer
Bijouterie vis
Mandarijn pitvis
Pyama vis

en vele lagere dieren.

Ben benieuwd wat ik hier nog bij kan zetten.
Ikzelf dacht aan een koppel royal gramma's.
 
Heb je een foto van je bak? Dan maakt dat het makkelijker in te schatten in hoeverre bepaalde vissen zich er thuis zouden voelen.

Je hebt een aantal vissen die vrij groot worden. Daarom zou ik adviseren vooral iets kleinblijvends te zoeken, de Gramma's zijn waarschijnlijk geen slecht idee.
 
Hierbij foto van de bak. en 1tje van de sump dit is het complete plaatje.

IMG-20140818-WA0002.jpgIMG-20140818-WA0000.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20140818-WA0001.jpg
    IMG-20140818-WA0001.jpg
    74,5 KB · Weergaven: 77
Laatst bewerkt:
Hierbij foto van de bak. en 1tje van de sump dit is het complete plaatje.

Bekijk bijlage 400056Bekijk bijlage 400062
Dat ziet er leuk en fris uit. Ook oogt de bak nog erg jong, ik zou alles wat meer laten ingroeien voor je nieuwe vissen plaatst. Voor wat de Gramma's betreft: deze vissen leven in de natuur voornamelijk in holtes. Soms tegen de rifwand, meestal ondersteboven hangend onder overhangende koralen/rotsen/grotten. Jouw bak mist dat een beetje. Misschien kun je de rechter kant van de bak nog wat verder opbouwen met een mooie grot zodat de Gramma's in de toekomst daar gebruik van kunnen maken?
 
Inhakend op de vorge reply zou ik eerst meer inrichting in de bak willen aanraden. Het hoeft niet volgestapeld te zijn maar meer rifopbouw met holen en schuilruimtes maakt het leven voor de vissen ook een stuk leuker én natuurlijker.

Probeer mooie grote en juist platte stenen te vinden waar je twee andere stene mee kunt overbruggen en je biedt meteen schuilruimtes. Dit hoeft niet gelijk vers levend te zijn want dan ga je er aan failliet :), overnemen van iemand die stopt, werkt ook goed.

En als je dat hebt, zijn er mogelijkheden voor de genoemde Gramma's of bijv. Fridmanni-koppel, een Rifwachter of ander klein spul als Escenicus of Gobies.

Je anemoonvissen zouden een verblijf ook wel waarderen trouwens. Deze soort gaat vrijwel overál in liggen (Paddenstoelleder bijv.) maar een rode tepelanemoon is daar erg geschikt voor.

Sorry, een heel ander antwoord als wat je hebt gevraagd maar ik kon het even niet laten.

Jan
 
Volgens dit topic draai je pas 3 dagen?
Zou je niet beter even kunnen wachten met vissen todat alles weer stabiel is?
 
Klopt draai pas 3 dagen,maar heb van de 500 liter die dit aquarium heeft 300 liter van mijn oude bak toegevoegd en 200 vers aangemaakt zeewater.mij lijkt dat de bacterie huishouding compleet is en ook niet weer een nitriet sprong ga krijgen.dit is mijn gedachte hierover. Zijn er mede aquarianen het hiermee eens?
 
Ben ik het wel mee eens ;)
ik heb het precies zo gedaan .
ik zou wel iets meer steen en iets meer lucht in de opbouw brengen .
dan zijn de mogenlijkheden oneindig groter ;)
Groetjes Rob Charite
 
Ik heb er vandaag een fluwelen doktersvis bijgezet op aanraden van een sponsor.

Nou moet zeggen gaat uitstekend goed,

Vossekop zeilvindokter en de fluwelen dokter vormen nu een (trio)

Ben benieuwd.
 
Foto graag!

Ik heb een zeilvindokter (zebrasoma desjardini), picasso (paracantherus hepatus), een orange shoulder (acanthus olivaseus) en een vossekop. Zijn al vriendelijk / geen oorlogen!'
06eb2069cf69330b41ca29f45f3a3e27.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bovenaan