Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Welke T5-lampen gebruiken: ATI - Korallenzucht - JBL ... ???

Ik ben nu zelf helemaal overgestapt op T5

Bij mij zit er 1x 80w blauw in ('sochtends als eerste aan en 'savonds als laatste uit)
Daarna branden er 4x 39 w KZ fuji purple, geeft een heel apart licht (na de blauwe aan).
Dan 2x 39w fuji purple met 2x KZ coral light enz. tot ze alle 16 branden.
Het licht komt in vijf fases op en loopt in vijf fases af.

Bij deze geef ik een voorbeeld met apart licht.

Mvg. Peter

PS. de dwergkeizer blijft te snel om goed te fotograferen.
 

Bijlagen

  • vos en dw.k.1.jpg
    vos en dw.k.1.jpg
    90 KB · Weergaven: 19
  • dw.k1.jpg
    dw.k1.jpg
    66,4 KB · Weergaven: 19
In het komende nummer van Der Mehrwasseraquarianer wordt een langeduur vergelijkingstest gepubliceerd van diverse T5 buizen. Nog even geduld hebben dus ...
 
ati is inderdaad een goede keus,
ik heb er al zeer goede resultaten mee gehad, en ze zijn op het internet wel te vinden aan een eerijke prijs.

zeedude zei:
ik heb onlangs ati lampen besteld bij www.geen-sponsor.De en ik ben zeer blij met de prijs en service . ik heb gemerkt dat veel superbakken toch voor ati kiezen, vandaar mijn keuze...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Finding Mark zei:
Hey,

Binnenkort komt m'n nieuwe armatuur boven m'n bak te hangen. Nu heb ik een zelfbouw van 6x 54W T5, en dit wordt een ATI PowerModul van 8x 54W T5.

Hiervoor moet ik nog lampen kopen, maar welke combinatie zouden jullie nemen??

In m'n huidige armatuur zitten 4x ATI AquaBlue, en 2x Blue Special.

Graag jullie mening of ervaringen, qua groei van koralen, kleurweergave, ....

Alvast bedankt

Mark
de aquablue spezial is toch een witte lamp?
en de blue plus toch een blauwe of heb ik dat mis??
 
Klopt, en volgens mij zijn er geen betere waar de koralen zo hard van groeien. Ik heb al verschillende merken uitprobeert, en meestal was er naar een maand of vier al geen groei meer vast te stellen. ik ga volgende maand weer alle T5 lampen vervangen, dan zitten ze er 7 maand in. hqi heb ik verleden maand vervangen, die vervang ik na 9 maanden. Gr. Erik.
laurensxeon zei:
de aquablue spezial is toch een witte lamp?
en de blue plus toch een blauwe of heb ik dat mis??
 
Voor de aardigheid heb ik vandaag een ATI Aquablue Special en een ATI Blue Plus vervangen door een AM 15.000 K en een AM blauw. ATI is hier in de buurt niet te verkrijgen, dus ik ben benieuwd wat dit voor effect heeft. Ik denk dat ik tzt over ga naar KZ lampen, aangevuld met een of enkele blauwe lampen, waarbij het merk mij overigens niet zo uit maakt.

De eerste indruk van de AM-lampen is redelijk positief. Optisch doet de 15.000 K lamp denken aan de KZ Coral Light en de ATI AS lamp. Over een week of wat kan ik vertellen hoe m'n koralen er op reageren.

Het wordt ook weer eens tijd voor een fotootje in m'n dagboek bedenk ik me :)
 
heb de ati aquablue special(wit) en kz coral light (wit) naast elkaar in een balk (beiden vorige week vervangen en zie opties geen verschil. alsof alleen het printje anders is....
 
Laatst bewerkt:
Heb fuji purple verwijdert en heb nu 2 blauwe lampen er voor in de plaats hangen auqa bleu special van ATI ik vind de blauwe kleur toch mooier ogen
 
arjen_D zei:
Heb fuji purple verwijdert en heb nu 2 blauwe lampen er voor in de plaats hangen auqa bleu special van ATI ik vind de blauwe kleur toch mooier ogen
aquablue special is wit en blue plus is blauw, ik ben ook niet zo weg van de fiji purple
 
Laatst bewerkt:
Finding Mark zei:
Hey,

Wordt hier een goeie discussie, waar iedereen wat aan heeft :goed:.

Zelf zat ik te denken aan een combinatie van een aantal lampen van ATI, en van KorallenZucht. Hoeveel en welke, daar ben ik nog niet helemaal uit.

Dacht aan het volgende:
4x ATI aquablue
2x ATI Blue special
2x KorallenZucht (witte)
Finding Mark zei:
ik heb een soort gelijke combi: 6x ATI b. 2 x ATI bs. 2 KZ f.
na 3 maanden te wennen gaan de 2 KZ's er toch weer uit. Ik mis het frisse in de bak wat ik met alleen de ATI combi voorheen wel had.

groet, Steef.
 
4x ATI aquablue
2x ATI Blue special
2x KorallenZucht (witte)

dit is exact wat ik nu heb en ben er erg blij mee, niet te blauw maar nog vrij veel, eerder 1 blauw minder dan meer.

wel heb bij het vervangen van de lampen een witte ati en een witte kz naast elkaar gehouden en optisch zag ik geen enkel verschil, daarom neem ik in vervolg daarvan de voordeligste.
 
Bovenaan