Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat voor koraal is dit?

Elvin

New member
Hallo,

Ik heb gisteren een stukje koraal gekocht maar me eigen eigenlijk niet goed laten informeren over het stukje koraal…. Ik heb me laten vertellen dat het een oor soort is maar ik weet eigenlijk niet wat voor soort en hoe ik hem het beste kan verzorgen

Weten jullie toevallig wat voor soort koraal dit is en hoe ik hem moet verzorgen?
 

Bijlagen

  • IMG_6554.jpeg
    IMG_6554.jpeg
    117 KB · Weergaven: 41
Palytoa, ook wel button
 
Wel een beetje zorgelijk dat er over zo'n koraal geen voorlichting wordt gegeven qua giftigheid.
Is waarschijnlijk bij voorzichtigheid prima te doen, maar wanneer iemand niet op de hoogte is kan dit wel tot vervelende situaties leiden lijkt me...
 
Ik zou hem appart houden op een steen en niet op je rif.
Kunnen redelijk hard groeien en ze zijn wel redelijk giftig als je er niet goed mee omgaat.
Zeker niet manipuleren/stekken boven water. Maar als je ze op een aparte steen houd en je wilt ze weg doen kan je gewoon de steen er uithalen.
 
Wel een beetje zorgelijk dat er over zo'n koraal geen voorlichting wordt gegeven qua giftigheid.
Is waarschijnlijk bij voorzichtigheid prima te doen, maar wanneer iemand niet op de hoogte is kan dit wel tot vervelende situaties leiden lijkt me…

Ja ik heb al zoas dus ik was al voorzichtig maar dankjewel voor het melden!!
 
Ik zou hem appart houden op een steen en niet op je rif.
Kunnen redelijk hard groeien en ze zijn wel redelijk giftig als je er niet goed mee omgaat.
Zeker niet manipuleren/stekken boven water. Maar als je ze op een aparte steen houd en je wilt ze weg doen kan je gewoon de steen er uithalen.
Ah top dan zal ik hem even verplaatsen dankjewel!
 
Bovenaan