Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat is jullie favoriet/meest nuttige boek?

Toch even een oud topic weer omhoog duwen.

Heb hier een hele hoop boeken langs zien komen die mensen graag lezen en goed vinden.

Zelf heb ik momenteel enkel het boek van Tanne. En ben op zoek naar een grote encyclopedie (niet de mini encyclopedie, deze ken ik al).
Ik ben voornamelijk op zoek naar een wat nieuwer boek (aangezien ik enkel met LED werk) en een vrij aparte smaak qua vissen en koralen heb.
Tevens ben ik op zoek naar een boek betreffende waterwaardes en ziektes, gewoon omdat ik dit interessant vind en mij hier graag in wil verdiepen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat nieuwere boeken over deze onderwerpen. Mijn voorkeur gaat uit naar Nederlandse boeken, en anders Engels. Duits wordt lastig, dit lees/ schrijf en spreek ik niet.
En liefste echte boeken, maar als het niet anders kan dan Ebooks.

Ik merk dat nadat ik al een hele hoop hier op het forum gelezen en opgezocht heb toch echt behoefte heb aan wat vastigheid van een boek.
En met alle respect naar de beheerders toe (die doen echt supergoed werk!!!) maar bij de database mis ik vaak vissen/ koralen die niet heel standaard zijn.
Hiervoor gebruik ik vaak de app aquarimate (houd hier tevens ook alles bij betreffende mijn aquarium).

Ben benieuwd naar jullie reacties! ;)
 
Het visziektes boek is zeker een handigheidje om te hebben.
Thx daarvoor.

Het Duitstalige boek heb ik helaas echt niets aan.
Het tropische zee aquarium deel 1,2,3 kwam deze wel tegen. Misschien een optie?

En verder zoek ik nog een goede encyclopedie. Waar echt veel vissen en koralen in staan.

Thx vast voor de moeite.
 
Het visziektes boek is zeker een handigheidje om te hebben.
Thx daarvoor.

Het Duitstalige boek heb ik helaas echt niets aan.
Het tropische zee aquarium deel 1,2,3 kwam deze wel tegen. Misschien een optie?

En verder zoek ik nog een goede encyclopedie. Waar echt veel vissen en koralen in staan.

Thx vast voor de moeite.
De boeken van Arno Klumpers zijn aan te raden.

Encyclopedie: als het je alleen gaat om soorten zou ik je de Atlas van Debelius en Kuiter aanraden voor vissen en de driedelige boekenserie van professor Veron voor harde koralen. Wil je er ook richtlijnen voor verzorging bij, dan deel 3 t/m 6 van Fossa en Nilsen.

Hoewel ik gek ben op boeken en vrijwel alle tot nu toe in dit onderwerp genoemde boeken op de plank heb staan (samen met nog aardig wat studieboeken over biologie en chemie én nog een hele rits andere aquariumboeken) vind ik de database op www.meerwasser-lexikon.de een zeer nuttige bron.
 
Thx!! Ik ga een aantal van deze boeken halen. Vind het toch een stuk prettiger lezen dan internet en daarbij kan ik dan snel een antwoord opzoeken.

Als er mensen nog zijn met tips, altijd fijn!
 
Bovenaan