Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat is het verschil Acanthurus Pyroferus Vroliki / Acanthurus Pyroferus

Stryky1989

ZeewaterForum lid
Zoals de titel al zegt ben ik opzoek naar het verschil en wil ik zeker weten hoe het volwassenkleed er uit ziet bij deze vissen.
Bij coral and Fish store zijn deze beide vissen te bestellen. Beide zijn chocolade dokters en als ik ze google zie ik geen verschillen tussen beide vissen.
Echter hebben ze volgens de site van CFS een totaal ander volwassenkleed.

Dit zou de Acanthurus Pyroferus Vroliki zijn:
Deze zou in zijn jeugd kleed een Cyntropyge vroliki na bootsen en hieronder zie je dus zijn volwassen kleed volgens CFS

vroliki.PNG

Dit zou de Acanthurus Pyroferus zijn:
Deze zou in zijn jeugdkleed een Centrype hiraldi moeten na bootsen en hieronder zie je zijn volwassen kleed volgens CFS
pyroferus.PNG

Ik zou dus graasg willen weten of iemand ervaring heeft met deze vis en zo ja of het volwassen kleed van de Vroliki (1e foto) dus ook accuraat is? Ik vind die namelijk erg mooi. Maar de bruin gele versie (foto2 ) dus niet. Wie o wie heeft het verlossende antwoord.
 
In jeugdkleed bootsen ze een dwergkeizer na, verschillende, zoals je al ziet. Uiteindelijk zullen ze zoals op de laatste foto allemaal worden. Geen ontsnappen aan.
 
In jeugdkleed bootsen ze een dwergkeizer na, verschillende, zoals je al ziet. Uiteindelijk zullen ze zoals op de laatste foto allemaal worden. Geen ontsnappen aan.
Dat is jammer. Bij CFS is mij verzekerd dat de 1e foto bij de vroliki het volwassenkleed is. Heb het specifiek gevraagd. Lijkt er op dat ik deze beter kan laten gaan dan als die zo bruin word. Heb je enig idee hoe lang het duurt voor hij zo bruin is?
 
Bij mij zeker een jaar. Maar blijft een hele mooie vis vind ik.
 
CFS is je hier gewoon onzin aan t verkopen.
Het zijn immer verkopers. 😉

Die bovenste foto is gewoon een foto van een halfwas exemplaar van een mimic heraldi. Deze is nog niet klaar met omkleuren.

De mimic vroliki is op geen enkel moment geel in zijn/haar leven.

De website waar die eerste foto vanaf komt klopt ook niks van. De titel is mimic vroliki, de foto is een mimic heraldi, de omschrijving heeft het over de mimic flavissima (lemon peel angel).

Overigens vind ik een volwassen pyroferus een van de mooiste dokters…
 
1702384420526.jpeg1702384304522.jpeg
 
Ik heb 6 dokters zwemmen, waaronder een Flavescens. Dat is zeker de duurste maar kan niet zeggen dat het nu percee de mooiste is.
 
Ja dat is miss ook niet de mooiste van allemaal maar ik ben echt opzoek naar een mooie gele vis voor in mijn aquarium die ook nog is reefsafe is. Wellicht nog advies vanuit jullie kant welke vis bij mijn wensen aan sluiten?
 
Ligt heel erg aan de maat van je bak en wat je allemaal nog meer hebt aan visbezetting.
 
Ligt heel erg aan de maat van je bak en wat je allemaal nog meer hebt aan visbezetting.
400 liter bak , picasso dokter , 2 clownsvissen , 3 evansi anthias en 1 gele lipvis. (momneteel nog 3 chromis en 2 kardinaaltjes die er waarschijnlijk uit gaan )
 
Ik zou zo ook geen gele vis weten die hier bij zou passen. Heb je trouwens al een plekje gevonden voor die kardinaalbaarsjes (ik neem aan dat je Kauderni's bedoelt)? Ik ben daar nog naar op zoek.
 
Ik zou zo ook geen gele vis weten die hier bij zou passen. Heb je trouwens al een plekje gevonden voor die kardinaalbaarsjes (ik neem aan dat je Kauderni's bedoelt)? Ik ben daar nog naar op zoek.
Nog niet deze zijn nog niet te koop haha. Het zijn inderdaad die kauderni's. Als ze eruit gaan weet ik je te vinden!
 
Bovenaan