Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Waardes balans

Cr4zyfrog

ZeewaterForum lid
Hi.!

Ik heb momenteel een fosfaat van 0.10 en een nitraat van 5. Deze wil ik in balans brengen, en me fosfaat verlagen naar 0.02.

Momenteel doseer ik met reef fuel, 8,5ml per dag, fosfaat ex 22ml per dag en ati essentiels pro om de rest van de waardes in stand te houden.

Nu wil ik de toevoegingen van reef fuel terug brengen omdat, ik hiervan al te veel doseer. Echter als ik deze terug doseer dan blijft mijn fosfaat en nitraat hoger worden.

Hebben jullie een suggestie hoe ik dit het beste aan kan pakken en wat ik kan doen.?
 
minder voeren? misschien mechanische filtratie toevoegen/vaker verschonen? hoe groot is je bak en hoe groot is je visbestand? vaak is het handig om zoveel mogelijk informatie te geven anders is het voor ons ook heel erg gokken
 
Okay het aquarium is een blue marine 350

Heb 2 redsea reef led 90 er boven
Redsea fleeceroller in de sump met uv verlichting

Voeren doe ik 2x per dag doormiddel van een voer automaat en savonds met de hand zeewier en spiering voor de koraal duivel maar dit is niet elke dag

Het vissen bestand bestaat uit
1 vossenkop
1 dori
2 zebrasomas
1 kardinaal
1 koraalduivel
1 pincet vis
2 manderijnvissen
1 henkie
2 blennies
2 lipvisjes
 
Hoezo? Welke balans? Redfield? Redfield is onzin in een aquarium.
Hartstikke prima waardes zo. Niks meer aan doen.

Reef fluel omlaag, dan op andere wijze export verhogen (betere afschuiming, waterwissels o.i.d.) of import verminderen. Maar je moet je vissen wel genoeg blijven voeren.
Zonder de ins en outs van je systeem te kennen, kunnen we hier geen specifiekere tips geven.
 
Laatst bewerkt:
Okay het aquarium is een blue marine 350

Heb 2 redsea reef led 90 er boven
Redsea fleeceroller in de sump met uv verlichting

Voeren doe ik 2x per dag doormiddel van een voer automaat en savonds met de hand zeewier en spiering voor de koraal duivel maar dit is niet elke dag

Het vissen bestand bestaat uit
1 vossenkop
1 dori
2 zebrasomas
1 kardinaal
1 koraalduivel
1 pincet vis
2 manderijnvissen
1 henkie
2 blennies
2 lipvisjes
Ah, ja, vergeet mijn vorige post.
Deze bezetting is totaal ongeschikt voor zo'n klein bakje. Doe je vissen een plezier, zet een 1000 liter bak neer. Of geef ze een beter huis bij iemand anders in de bak.
 
Hoezo? Welke balans? Redfield? Redfield is onzin in een aquarium.
Hartstikke prima waardes zo. Niks meer aan doen.

Reef fluel omlaag, dan op andere wijze export verhogen (betere afschuiming, waterwissels o.i.d.) of import verminderen. Maar je moet je vissen wel genoeg blijven voeren.
Zonder de ins en outs van je systeem te kennen, kunnen we hier geen specifiekere tips geven.
De balans tussen me fosfaat en nitraat zoals aangegeven. En op welke redfield doel je.?
 
Laatst bewerkt:
De balans tussen me fosfaat en nitraat zoals aangegeven. En op welke redfield doel je.?
Ja dat begreep ik. Waar is die balans volgens jou op gebaseerd? En waarom wil je die nastreven?
Zoals ik al aangaf: prima waardes zo, niks aan doen.

Maar goed, dit is inmiddels ook een gepasseerd station. De balans die verstoord is, is die tussen bakinhoud en visbezetting. Die is volledig zoek.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan